VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Fulan

Fulan Well-Known Member

registered

2. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Heb me ook ingeschreven, toevallig dat de inschrijvingen vandaag geopend zijn, net op een dag dat ik op het internet zit. Beetje jammer dat ik maar een paar dagen heb om te oefenen/weer in m'n game te komen, but that's just life, I guess.

Keep practicing!

3. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Leuke vakantie tot nu toe Wouter?

Dames, ik kan niet spelen als ik player 2 ben. Ik merkte het soms wel een beetje met pad, maar met stick is het zo erg dat het me gewoon constant afleid. 43p gaat feiloos als player 1 maar als player 2 krijg ik altijd andere gekke shit er uit (= counter hit = mij geirriteerd = round lost)
    Iemand toevallig advice hier voor? afgezien van oefenen er op?

4. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Nog meer oefenen :p, ik heb er zelf ook last van, maar het is iets waar je gewoon aan moet wennen. Probeer een char te nemen die zulke shit heeft aan beide kanten (dus bv. een 43 en een 61 move, ik weet niet of die bestaat, maar goed :p), dat zal ook wel helpen.

M'n vakantie is ongelooflijk gaaf tot nu toe, met als hoogtepunt het concert van Keiko Matsui waar ik heen ben geweest, echt ongelooflijke muziek maakt ze en live komt het nog veel beter tot z'n recht /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif (heb ook 4 nieuwe cd's+1tje die ik al had, maar nu met handtekening >=D). Ben nu voor m'n laatste nachtje in new york (we moesten ff adres checken en we hadden tijd over, daarom ben ik nu ook ff online), alles is hier huge...van gebouwen tot burgers tot cola's tot boxers (als in de onderbroeken), alles is gigantisch oversized, haha.

Arcades heb je hier ook 100 keer meer dan in NL. Tis niet Japan style, maar ik heb er toch wel flink wat gezien (pas bij 1tje naar binnen geweest, daar 3rd strike tegen een dude gespeeld, hij was noob en ik nog noober, dus dat was helemaal niks :p, ze hadden daar ook MvC2 en T5:DR en dat was gewoon een random winkelcentrum in montreal). Ze hadden ook een T5 cabinet in een wasserette (ja, een wasserette, zo'n ding met wasmachines waar je je kleren mag wassen, vraag met niet waarom dat ding er stond, maar hij stond er :p).

Time's running out, morgen naar Niagara Falls en dan naar Toronto. Vacation is bliss.... Weet iemand of er ergens in toronto, montreal of quebec city nog VF5 cabinets te vinden zijn? thx in advance!

Keep practicing!

5. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

43 en 61? Akira's got both of those as throws.

You're on vacation to Canada right now? Nice!

Hhmmmm, just pulled up some Keiko Matsui on youtube. Interesting stuff, but a bit too empty for my taste. No vocals is a hard sell for me from the get go, but not impossible. I'll look it up again when I'm in a bit more melancholic mood I think. You heard of Vienna Teng btw (Chinese/American not Japanese, but she immediately sprung to mind)?

When Americans talk about the glory days of arcades they truly talk about glory days. During those days in Holland I wager we still had less machines going round per square mile of country than they have now.

Apeldoorn for example never had a full fledged arcade, despite being the tenth largest city in the country.

Whenever I read Americans complaining about the 'great collapse' I just shake my head. They don't realise what they still have in comparison to Europe.

6. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Haha een T5 cabinet in een wasserette, epic win. Je zal je daar iedergeval niet hoeven te vervelen als je op je kleren zit te wachten. En het is dat je er bij zei dat je over onderbroeken aan het praten was, het eerste wat in me op kwam was een beeld van een 2 en half meter grote boxer met rode bokshandschoenen aan :p

Voooortigar, vertel mij. Hoe vecht je tegen een venessa die constant van die 'evade, takedown throw' shit gebruikt? Speelde tegen een venessa die me echt 10x in een match me er mee pakte.
    En kan je ontsnappen aan de throw van de takedown (as in, venessa zit al op je)? Ik kon de meeste schade van de punches met guard of 2guard wel ontsnappen maar ik heb geen flauw idee hoe je aan de throw escaped (als dat uberhaubt wel mogelijk is)

7. Fulan

Fulan Well-Known Member

bukken, full circulars

8. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Die gekke takedown gaat onder high sweeps heen :cry:

9. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Kijk nou. Eindelijk iemand die ook toegeeft problemen te hebben met de player2 kant!!!!! Ik voelde me al een roepende in de woestijn. Alleen heb ik helaas niet het excuus dat het aan een stick ligt; zelfs met pad bak ik er weinig van.
    Heel toevallig is ook dat je nu net een 43 move als voorbeeld neemt. Lion heeft er ook zo eentje en het commando voor die move vanaf de rechterkant is werkelijk helemaal kapot in mijn hoofd; als ik al eens een zeldzaam helder moment heb vanaf de rechterkant en de input "denk" te reproduceren dan komen er nog wel eens allerlei prachtige supercombo's uit waarvan ik niet wist dat ik het in me had ipv de move die ik zocht.
    Het beste dat je kunt doen is snel een throw gebruiken die jou van positie doet wisselen of heel snel de ronde verliezen zodat je snel weer de goede kant opkijkt. :p

10. Fulan

Fulan Well-Known Member

als je training mode opend terwijl je de rechterbumper inhoud zit je trouwens aan de rechterkant, werkt ook voor quest volgens mij. zo kan je ook oefenen.

11. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Yup, dat gebruik ik nu ook in dojo.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Kijk nou. Eindelijk iemand die ook toegeeft problemen te hebben met de player2 kant!!!!! Ik voelde me al een roepende in de woestijn. Alleen heb ik helaas niet het excuus dat het aan een stick ligt; zelfs met pad bak ik er weinig van.
    Heel toevallig is ook dat je nu net een 43 move als voorbeeld neemt. Lion heeft er ook zo eentje en het commando voor die move vanaf de rechterkant is werkelijk helemaal kapot in mijn hoofd; als ik al eens een zeldzaam helder moment heb vanaf de rechterkant en de input "denk" te reproduceren dan komen er nog wel eens allerlei prachtige supercombo's uit waarvan ik niet wist dat ik het in me had ipv de move die ik zocht.
    Het beste dat je kunt doen is snel een throw gebruiken die jou van positie doet wisselen of heel snel de ronde verliezen zodat je snel weer de goede kant opkijkt. :p </div></div>
    Beetje jammer is dat je met Aoi alleen zo'n chop er uit krijgt, die schijt is. Geen super deluxe combo's :p
    en als je als player 2 begint kan je rondes verliezen wat je wilt maar je blijft nog altijd de 'verkeerde kant' opkijken :p
    Switch throws kan helpen maar de beste oplossing lijkt toch echt nog gewoon trainen todat je genoeg muscle memory hebt opgebouwd om ook als player 2 goed te kunnen spelen. Poep maar waar

12. Fulan

Fulan Well-Known Member

van de WCG site

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Ik heb me ingeschreven voor VF5. Waarschijnlijk het enigste meisje =P

Reactie van Darklife op 5-24-2008 om 00:49:11 </div></div>
    wie weet worden we allemaal geowned door een of andere random chick.

13. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

lol, bring it on
    Kan me herrinderen dat toen ik daar met doa eens was dat er heel veel random figuren waren die het spel amper of nooit gespeeld hadden maar gewoon kwamen om gewoon casual te kunnen spelen. verwacht niet te veel onbekend natuurtalent :p

Ik zat trouwens net naar de regels te kijken, het is een single battle. Dus dan mag je elke round wel erg solid gaan spelen...
    Ik voorspel nu al dat er 1 of andere spammer me dood gaat maken omdat ik me in 3 rounds niet zo snel kan aanpassen.

14. Fulan

Fulan Well-Known Member

oh wth, single match? ugh.

15. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Iedereen a.u.b mailtjes sturen naar info@wcg2008.nl om te vragen dit te veranderen

16. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Vane's DM takedown can be shut down by application of the low punch. You can also escape it as a normal side trow: 4 or 6 P+G. The headlock in takedown can be escaped by holding p+g.

Single match? I'd wager that's in my favour really. :p

That girl will go through the preliminaries in no time flat. Everybody will simply stare in amazement as she beats our arse...

17. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Het is een side throw escape? Nice, thanks for the info Vorti!

ik had overigens niet al te veel hoop gestopt in een vrouwelijke super player
    "Ik denk Vanessa Lewis,ben tenslotte een meisje. Maar weet t nog niet 100% zeker." als iemand nog niet zeker weet welk character hij/zij gaat spelen is over het algemeen toch wel een teken dat er niet zo heel veel tijd in het spel is gestoken :p

18. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    time for a new meeting? anyone interested? I'm available this week, otherwise somewhere halfway june.

19. Fulan

Fulan Well-Known Member

when this week?

20. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    wednesday/thursday/friday. it doesn't matter when really.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice