VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Nou, je kan wel op tijd zijn voor de trein in R'dam, maar we moeten twee treinen voor de laatste plannen in Amersfoort (tenzij er nog directe treinen rijden natuurlijk), anders zitten we daar straks vast.

Ik zeg het zo vaak, maar het blijft gewoon het saaiste en iritantste station van Nederland. Geen bal te doen, de binnenstad ligt net te ver weg, en ik strand er bovengemiddeld vaak. Ach ja, je krijgt wel tijd om met willekeurige meiden te babbelen. Want er zit altijd wel iemand een halfuur te wachten op de volgende trein.

2. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

trein van 22:02 geen overstap, gaat direct naar apeldoorn
    22:32 overstap in amersfoort (van spoor 1 naar spoor 2, 5 minuten tijd) 23:02 ook geen overstap.
    Ik denk dat je angst voor station Amersfoort wel mee valt :p
    Though I have to agree, Amersfoort IS een saai station. Heb er ook verschillende keren zitten wachten. Al heb ik daar wel in de bruna in een game magazine over DOA zitten lezen. Wat me er toen heeft aangezet om het te gaan kopen uiteindelijk lol.

3. buMf00d

buMf00d Well-Known Member

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
    hey mensen!

Veel plezier morgen op het WCG event, heb totaal geen VF meer gespeeld de laatste tijd, heb sinds vorige week Rock Band dus dat speel ik nu constant. Voor mij is die WCG event op 6 juli en ik hoop dat ik een beetje een kans maak. Morgen bij een concert is een soort van guitar hero toernooi in de lounge in 013 dus ga daar ff wat kaartjes winnen voor een ander concert :p

Ik ga kijken of ik nog verder ga met VF, wil het ooit wel weer oppakken maar dat zien we wel weer eens /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

4. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    nicely played guys,
    congrats fulaani, even without the first round i guess i couldn't have won from you, your defence was solid and my lack of play over the last months was really eating at me, i would've had an easier time in matches before that if i had played more at home. even if jeff is easy controls, i really felt that you need to be at the top of your game if you want to compete with ppl of the same skills. gotta start playing pai again i guess..

5. Fulan

Fulan Well-Known Member

It was a fun day, looking forward to the finals. Krye I'm comming for you. Twan I know what you said but I hope it sort of triggers you to train a bit more. It kinda sucks that this scene is ever shrinking, would suck to lose you aswell.

6. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Hey peeps!

Coole dag! Paar toffe matches gehad! Doe morgen een volledig report ofzo, maar hier even de stats:

16 mensen deden er mee, we speelden 4 poules, 2 mensen uit elke poule gingen door.

Poule 1 gingen door:

1. Pascal
    2. Christiaan

Poule 2 gingen door:

1. Ik
    2. Icecreamzz (dude komt misschien naar de meeting bij mij (y)).

Poule 3 gingen door:

1. Kareem
    2. Maurits

Poule 4 gingen door:

1. Twan
    2. dude die ik niet ken

matchups waren zo:

Ik tegen Maurits (result: 3-1)
    Pascal tegen random dude (result pascal wins by I dunno how much)
    Kareem vs Icecreamzz (result: 3-1)
    Twan vs Chris (result: 3-2, spannende match! Chris kon em pakken, maar er waren teveel splash mountains!)

Daarna halve finales op het podium:

Ik tegen Pascal (result: 3-0)
    Twan tegen Kareem (result: 1-3, vervelend gedoe met controls ofzo, weet nog steeds niet precies wat er aan de hand was doordat ik een interview moest geven terwijl het gebeurde...toch nog een mooie match achteraf!)

Finale is Kareem tegen mij, nog niet bekend wanneer die gaat zijn, of waar.. Maar het wordt een mooie match!

Goed gespeeld iedereen, zoals gezegd morgen ga ik wel wat dieper in op alle spelers!

rock on!

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Yeah, tijd voor nog meer shit:

Pascal had wat foto's gemaakt, ik had m'n fototoestel wel mee, maar was m'n geheugenkaartje vergeten :O.

Zoals ik al zei: goeie dag gister! Jammer dat niet iedereen er bij kon zijn, maar het zij zo.

Heb niet tegen iedereen zoveel kunnen spelen als ik wilde, maar dat komt op de meeting dan wel :). Ik denk erover om met een nieuw karakter te beginnen (alweer ja), maar weet niet goed welke..

Anyway, cool degenen die er waren weer gezien te hebben:

Spoon: Close match tegen Twan, bad luck dat je verloor.. Ik kon wel zien dat je niet 100% kon spelen, maar vond dat je het toch goed deed :), jammer dat je het niet kon bekronen met een halve finale (of finale) plek, maar ja, niet iedereen kan winnen :(. Wil graag binnenkort nog een keer online tegen je spelen ofzo, (als in: vandaag of morgen!), wilde gister graag nog tegen je spelen, maar niet echt de tijd voor gehad :(.

Fulan: Nogmaals gefeliciteerd met je finaleplek! Nice match tegen Twan, jammer dat het niet helemaal vlekkeloos verliep, maar je speelde solid, dus props alsnog! Tis makkelijk om je concentratie te verliezen daar. We gaan zeker veel spelen de komende tijd, tis goed om tegen een goede verdediging te trainen, zeker met het oog op de komende finale :p.

Maurits: GGs man, jammer dat je niet 100% in je game kon komen in je match tegen mij. Zag wel mooie dingen (onder m'n string followups door bukken bv), wil sowieso weer tegen je spelen volgende meeting, je bent een goede speler en brad is altijd leuk :).

Pascal: Ik weet dat je niet 3-0 wilde verliezen, maar ik was erg blij dat het voorbij was. Ik snapte helemaal niks van Lion, dus ik wilde nadat ik die eerste match gewonnen had zo snel mogelijk de match afmaken! GGs, wil nog veel tegen je spelen eerstvolgende keer dat ik je weer zie!

Twan: Get the trainingmachine working again, man! Het was vrij duidelijk te zien dat je rusty was! Desondanks nog steeds een scary Jeff, maar het was zo jammer om je 3 knee combo's te zien missen in de halve finale :(. Leuke matches had ik tegen je, leer altijd weer nieuwe dingen als ik tegen je speel /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif (zelfs als je roestig bent, haha!). GGs!

Zal even kijken welke datum ik de meeting zal houden. Als je voorkeuren hebt, post die dan hier asap aub!

8. akebueno

akebueno Well-Known Member

hey allemaal,

@Krye, thanks for the heads up. ff kijken...6 lui en alle 6 de groepsfase overleven. kijk zo mag ik het graag zien! zo zie je maar dat de scene die wij hebben wel degelijk profijt kan hebben. ( waren er nog andere spelers die een behoorlijk niveau hadden of waren het allemaal noobs? )

@Pascal, wanneer kunnen we de foto's verwachten? hopelijk heb je je goede vooruitgang kunnen voortzetten sinds vorige keer ik je zag.

@Spoon, hey hoe gaat het met de controls? je hebt met stick gespeeld neem ik aan?

@Vortigar, emoties nog onder controle kunnen houden /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

@Twan, ik weet hoe het is. ik heb ook al paar maanden geen controller opgepakt. zal ff flink trainen voor de meet bij Krye.

@Kareem & Krye, ik had tog wel minstens een van jullie in de finale verwacht. cool dat jullie nu heads up gaan spelen, respect! dat wordt een mooie pot!

9. Fulan

Fulan Well-Known Member

lol Ake het waren allemaal noobs, die IceCreamz had wat fighter ervaring maar dan nog.

En ok dan, Ake komt ook /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

10. Fulan

Fulan Well-Known Member

dit is die highlightvideo waar ik het over had. als je naar het youtube channel gaat zijn er nog 4 andere.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LU3SmvTemGY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LU3SmvTemGY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

11. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Even voor de volledigheid: mijn tegenstander in de kwartfinale (en dus de nummer 2 uit de poule van Twan) heette Shirigami of Shirikami of Shiragami of.....nou ja, zo iets. Hij was kennelijk de gelukkigste uit de groep van 3 newbies uit poule 4.
    Het was.....erg gemakkelijk. Ik had niet echt te klagen met zo'n walkover naar de halve finale. Aan de andere kant, dat geluk kon ik afdwingen door eerste te worden in mijn eigen poule.

Ik heb een hele plezierige dag gehad. Fantastisch om een keer mee te maken en fantastisch dat het me met slechts één aspirientje gelukt is om de dag te overleven. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
    Wat nieuw voor me was, was dat ik eigenlijk de gehele dag geweldig (op de toppen van mijn eigen kunnen) heb gespeeld. Alleen jammer dat ik het matigste had bewaard tegen de sterkste tegenstander van de dag zodat ik helaas toch met een negatief geval moest eindigen. Tegen Krye moet ik top zijn om te kunnen winnen maar ik was slechts "niet slecht".
    Met het vooruitzicht dat de wraak van Christiaan ongetwijfeld van grote proporties zal zijn, kijk ik al uit naar de volgende meeting.

Btw, oké, ik heb foto's gemaakt (5 slechts dankzij die rare batterijen). Ze zijn gelukt. Jullie staan er prachtig op en zo, maar wat nu? Word ik geacht om ze hier op ons forum neer te zetten? (if so, hoe moet dat?)

12. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    imageshack.us, dan kun je als je een post maakt zo´n picture code doen om ze hier erop te zetten. If all else fails kun je gewoon de directe link hier plaatsen, dan kunnen we ze ook zien :).

13. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

De eerste twee partijen tegen Krye waren voorbij voor ik er erg in had. In de derde kwam ik wat meer op stoom/kreeg een paar dingen door en heb ik gepakt. De vierde waren we beide scherp bezig en moest ik afleggen.

Tegen Kareem was een maffe match, is niet echt iets specifieks van blijven hangen bij mij. Behalve dat we alle twee kansen hebben zitten missen over en weer. Ik dacht dat ik ook geen één sabaki tegen heb gevangen, maar weet het niet zo zeker. Heb wel twee rondes verpest omdat ik m'n staggers niet goed genoeg benutte (PK had ik hoogstwaarschijnlijk twee keer een ronde mee kunnen pakken). Maar dan nog was het afwachten geweest.

Bij zowel Kareem als Krye ben ik op het einde neergegaan nadat ik ze probeerde te vangen met 6P(delay)K. Ik moet daar echt mee ophouden, veel te risicovol voor veel te weinig payback.

Masterpasje:
    Hij noemde zichzelf Shinigami ('God of Death', waarschijnlijk referentie aan Death Note, maar er zijn er meer).

Ik heb zelf een accountje aangemaakt bij Photobucket.com voor image hosting stuff.

14. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    yeah, the control thing was fucked. cause we loaded our profiles and fulaani was p1 we went back to the main menu and it lost my control settings. to be honest i only found out at the end of round 2 cause goh was attacking and i was trying to evade and stuff but i just thought i was messing up my timing, i yelled to karim a few times during the match, but he couldn't hear me and kept playing. after that i just couldn't find my flow anymore, i was just mashing buttons to be honest and didn't see anything karim was throwing at me. it wasn't a pressure thing, i'm always ok with that, it was just a moment thing, where you just aren't in your game.
    the worse thing i thought was the lack of support from the refs, after the match they where all "yeah, yeah, you should've come to us" i hate that sh#t, they should've talked to us before hand, reminded us that we had to talk to them if there was a problem. they had the responsibility to know what the hell was going on during the game in the first place and see that i was messing about. see that i was talking to karim and stopped the match earlier. it might sound like i'm pissed cause this happened to me, but it's just my overall "wcg is crap, how can ppl take "esports" seriously if an organisation like that is behind it" rant.

@fulaani: yeah, we'll see. i'm so busy nowadays i never have time to practise, but if i can get a day off for the meeting at kryes place maybe i can practise a few hours beforehand. i think that if had lost playing my own game i would've got a big push to get into the dojo, but this sh#t doesn't help.

15. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

lol @ the highlight video, crazy wolf damage and many lol's at the pai ringout self throw.

Masterpas je kan ook http://xs.to/ gebruiken. Hoef je niet een account te maken. Uploaden en de links hier plakken.
    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Hij noemde zichzelf Shinigami ('God of Death', waarschijnlijk referentie aan Death Note, maar er zijn er meer). </div></div> meer waarschijnlijk dat het een referentie naar Bleach was. Want Bleach Shinigami's zijn "cool"

Voor de rest kon ik het wel een geslaagde dag noemen. Organisatie was degelijk en de rest van de tegenstanders waren utterly noob.
    Ik heb thuis zitten oefenen op Goh en Lau als tegenstanders en ik kreeg Lion en Jeffry. Pascal speelde op Lion's lows en Twan op the boot en splashmountain. Oh en ja, ik speelde met stick Ake
    Ik wou dat dit een RTS was of zo. Dan had ik jullie allemaal gebeat =P

Zelf ga ik een VF pause nemen. Ik kan het spel niet, maakt niet uit hoeveel tijd ik er in steek.

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Dunno Twan, ik weet de situatie natuurlijk niet 100% maar ik had gewoon de game op pauze gezet en m´n controls aangepast, je kan toch niet winnen als je controls niet goed gaan. Je wist ook van tevoren dat die dudes niet goed wisten hoe het spel werkt e.d., dus had je kunnen weten dat ze niet aan je game konden zien. Hoe dan ook, dit soort dingen kunnen je inderdaad mindfucken, had het ook op die ene wcg met doau toen ik ruim voorstond tegen bemsma en ze het random opnieuw lieten beginnen ´omdat de ref niet had gezegd dat we mochten beginnen´, terwijl hij een kwartier daarvoor de regels uitgebreid had uitgelegd etc (ik verloor omdat ik toen helemaal m´n concentratie kwijt was). Kut dat je niet 100% kon spelen, volgende keer beter!

Speel nog es met me voordat je stopt Spoon! Of pauze neemt, whatever :p I'm not done with you yet :p!

17. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    yeah, i know. i was trying to see if i could figure out where the buttons where so i could continue playing (sounds stupid, but i sometimes just throw buttons around for fun trying to battle ai, so if i knew where the buttons where i could've continued).
    and i know i couldn't rely on the refs, but it is a reason why i don't like the wcg. but like i said, that's more a part of my wcg-hatred rant than what it had to do with the match. thinking back, i don't think i could've won, karim did so many 0frame throws, i was defending really awfully, i think if i had trained and had the confidence to switch around with characters, i should've chosen blaze to fight him then, but i didn't, so it was my own fault. let's just play again soon karim so i can try to get my revenge /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

18. Fulan

Fulan Well-Known Member

Looking back I think that if the controlls had been good I still would've have a good chance that day. My games before half finals were really mediocre but I surprised myself by being really calm during the half finals and playing like I normally would outside of a tourney setting (proper flowcharts, eteg etc). I also remember you saying I didn't really use many 'setups' or whatever, that was mainly because of Opti's advice. He told me to focus on basics since he could feel I was just trying to hard, and he was dead-on with that. My defence was pretty solid too I think. In short, I feel I played well those matches.

But like I admitted on stage (I don't like getting praised other than when im joking around) the balance is usually the other way and you were just rusty. And I'll gladly let you take your revenge. Just practise every now and then, it would really suck if you took off just like Sof and Yrvin and apparantly, sp00n.

19. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ok! Ik heb de datum van de meeting bij mij gezet op 12 en 13 juli (zaterdag en zondag zijn dat). Jullie mogen ook al op de 11de komen, dat is ook prima :).

Vanaf aanstaande maandag zijn m'n ouders weg, dus als jullie at random zin hebben in VF ofzo, bel of msn ff dan kan je langskomen als ik thuisben (y).

Als iedereen die nog speelt naar de meeting komt kunnen we wel beginnen met de rankingbattles? Misschien een toffe manier om de competitieve vlam weer op te wakkeren in ons allen :).

Als mensen niet kunnen op die datum, laat even weten, misschien komt een andere datum voor iedereen beter uit ofzo..

Heb er zin in in ieder geval!

20. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Aright.
    kan niet oefenen als me 360 blijft vastlopen though
    ah well

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice