VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    hello dudes, i'm still at kryes place but i thought let's post my thing cause i would've have any oppertunity to do it otherwise. thanks krye for hosting the meeting, great stuff!

@spoon: liked the games we played, very up tempo. didn't notice a lot of new things in your game but the stuff you did was a lot better/more effectively implemented.

@mike leroi: i wasn't very impressed with your game to be honest. your leifei stuff is damaging and it's hard to defend against, but i found your overal flow for both him and wolf a lot less stable or scary than usual. still, you won enough games, so nice games.

@sofiane: you're level hasn't really gone down over the period you haven't played. keep a look out for the many defensive options the opponant has, keeping the pressure on too much costs you rounds, but i think you will get that in your game soon enough if you keep playing.

@fulaani: tbh i thought your goh wasn't as last time we played at my place. too much online? you are playing on patterns a lot i feel and sometimes if works out, sometimes it doesn't. dashing super far away also takes a lot out of your game. thinking about it, it's the same kind of stuff that you started doing with eileen after a while. remember the strengths of your character but also learn those of the characters you play against so you will start using different strats for every player/character. you have a nice game going now, but you need to add that adaptability factor. good games overall though, was surprised by some of the shit you threw out with goh.

@krye: your offensive game is very nice. it's so hard to play against you at this point because every wrong choice is too much damage. don't have much comments at this time cause i was worrying to much about getting a stable game vs you going than really focussing on if you have patterns or whatever.

@vort: good games overal, by using lp more you kept a lot of pressure going. sometimes too much, i think most ppl will have adapted to it for next time. nice dmg and mixes of throws too.

@ake: hey, too be honest i wasn't super impressed by your stuff. it's mainly because you focus so much on backdashing and drinking with shun. everything does good damage and you win too, so on one side i don't feel i have the right to say this, but i find your game was a bit stale today. your focus on 6P+K, DM, 8K+G is just too much that you never really put up any pressuregame or make me scared. hmm, i don't know how to say this cause it's just still so hard to play vs shun, but i am just missing so much things in your play that i see shun playerts on youtube do. next to the fast string cancels to annoying lows and stuff, i'm just not seeing much. sorry to be so negative. i just hope you get some of your stylish play from the early days back a bit. maybe try playing super offensive next time. use that 236P launcher and try to use frames to build a stable offensive flow. i think you will be able to build a very versatile game if you do that a bit in the future.
    still, enjoyed playing against you because it's just so damn hard to get in /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

2. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Goeie meeting luitjes. Iedereen was er zo beetje (alleen dan op verschillende dagen aanwezig.) en het sfeertje was weer goed. Voor me zelf was zaterdag net paar uurtjes te lang en de herrie van rock band (want dat is het, herrie :p ) maakte me beetje sjaggo op het einde. Al verbaasde ik me zelf met hoe lang ik semi degelijk kon blijven door spelen (en daarmee bedoel ik niet de potjes die ik tegen kareem speelde op zaterdag ochtend toen ik net wakker was en mudafuckin' rock hero met full force aan stond)
    Toen ik s'nachts thuis was kon ik niet in slaap komen omdat ik nog stijf stond van de energy drank lol
    Stiekem vond ik het gepruts met doa3 een erg leuke afwisseling, waardoor ik hoop dat SC4 een leuke afwisselings rol kan gaan vervullen voor future meets.
    Vond het opzich wel beetje jammer dat we deze keer geen tourny hebben gedaan though.

Twan: Niet zo veel tegen elkaar gespeeld en alleen halvewege op zaterdag tegen je jacky wat een 7-7 50% result gaf. Weet niet wat ik daar van moet denken :p De games zelf zoals je zelf toen ook aangaf zaten vol tempo wat wel lekker weg speelde.
    Ik ga maar gewoon als geldig excuse opgeven dat je voortaan wat eerder op de meeting tegen me moet spelen. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif

Sof: mudafucker.
    That's all.

Irvin: Maakte eerst gehakt van me. Op Zaterdag hebben we nog een keer gespeeld waar ik me wat meer van kan herrinderen. Ging toen heel gelijk op, steeds rond de 50%. Uiteindelijk ging je iets meer voor lopen. Uiteindelijke resultaat was iets van 53% in jouw voordeel. Good games.
    Het viel me wel op dat ik je steeds met de zelfde dingen op wakeup kon pakken. Als je jezelf daar iets meer op had aangepast dan zou het eind resultaat ongetwijfeld nog meer in jouw voordeel leunen.

Sof2: Was leuk dat je er weer was =P
    Het pret niveau ligt altijd gelijk een stap hoger als jij aanwezig bent. Goed om te zien dat je wat van je scrubby tekken tijd vrij maakt om VF met ons te spelen =P

Krye: Thanks for hosting!
    Als ik tegen jou speel heb ik tegenwoordig het idee dat we rock paper scissors aan het doen zijn. Alleen jij bent rock en ik scissors.

John Doe: if memory serves hebben we volgens mij 2x tegen elkaar gespeeld. Waarvan één op zaterdag ochtend met guitar band op de achtergrond waar ik voor de rest niet verder op in ga omdat ik toen gewoon weg niet kon 'spelen'. De andere keer waren naar mijn mening een serie goeie matches waar je wat mooie throw escapes/eteg's liet zien. Kan me niet zo veel details meer herrinderen really. Geloof dat het eind resultaat in mijn voordeel was met 3-4 matches verschil of zo.

Ake: Brave pad warrior! Hadden wat leuke matches op de 360 waar je heerlijk met een stick zat te kloten =P en we allebei gekke dingen zaten te doen (begon gelijk al met die ring out haha)
    Ik kreeg wel beetje het idee dat je momenten had dat je lange tijd zat toe te kijken en niet zo veel games zelf heb kunnen spelen deze meet. Als je wilt spelen moet je gewoon mensen smacken /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif

Pas: Je was er helaas maar kort, hoop dat alles op de heen weg goed is gegaan met het OV. We hebben niet tegen elkaar gespeeld deze keer maar dat kunnen we wel op een woensdag binnen kort goed maken.

Vortigar: Thanks for the ride again =)
    Heb helaas niet zo veel van je matches gezien, we hadden zelf paar goede matches. Het voelde makkelijk aan de eerst paar matches voor mij maar na de eerste 5 begon je langzaam maar zeker de druk op te voeren en moest ik heel wat harder gaan werken voor de kost. Het doet me wel deugt om te horen dat je Twan's neppe aoi goed gesmacked heb >=P
    Leuk dat je spontaan firefly te leen hebt gegeven, ga ik binnen kort naar kijken om te zien what the fuzz is about /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif

Verder heb ik voor me zelf for kicks and fun wat stats van (bijna) iedereen op een blaadje geschreven.
    Voor Guarding, Evading, Offense en Throws is het puur mijn mening /gevoel. Voor throw escapes heb ik me shit gebaseerd op wat ik van mensen heb gezien. Voor struggeling heeft zo goed als iedereen een B, de meeste mensen kunnen uit de meeste staggers wel strugglen met een degelijke snelheid nu. Alleen Ake heeft een uitzondering omdat hij met pad speelt (waar het zo fokkin' veel moeilijker mee is om goed mee te struggelen)

-Onder offense valt punishing, pressure zetten en damage uit dingen halen.
    -Guarding spreekt vanzelf
    -Throw ground,multi,eteg escaping
    -Evading spreekt voorzich
    -Throws: Het gebruik van throws voor positioning, damage, situaties maken etc.
    -Struggeling ook geen uitleg nodig lijkt me

C: Niet of weinig gezien/niet zo sterk in dat onderdeel
    B: Verschillende keren gezien/Vrij degelijk (gemiddeld).
    A: Veel gezien/Sterk in in dat onderdeel
    S: Zeer sterk
    Een plus = beter dan maar nog niet genoeg voor.
    Een C+ voor throw escapes bijv. krijg je van mij als je ground escapes doet of throw escapes in bepaalde (voorspelbare) situaties doet.

Disclaimer: Neem dit vooral niet te serieus. Ik heb bijv. voor yrvin me dingen gebaseerd op de matches die we op zaterdag tegen elkaar hebben gespeeld, voor Ake en Sof alleen paar matches die ze tegen elkaar aan het spelen waren (en al stuk of 20 games achter de rug hadden) terwijl ik tegen Krye&Fulan al veel meer matches in totaal gespeeld heb (online).
    Twan ben ik vergeten neer te schrijven, plus ik heb zijn main deze meet niet gezien. Pascal was helaas al te vroeg weg. Voor Vortigar vind ik het heel moeilijk om iets neer te zetten op het moment en dus doe ik dat ook niet todat ik hem gewoon tegen een stel andere mensen heb zien spelen.

---------Guarding--Throw Escapes--Struggeling--Evading--Offense--Throws
    Fulan----------B+ ----------B+ ---------------B------------B--------B+ --------A
    Yrvin----------A----------C+ ---------------B------------B--------B+ --------B+
    Krye----------B+ ----------B ---------------B------------B+ --------S--------B
    Sof------------B-----------C---------------B------------B----------B+ --------B
    Ake------------C+ ----------C ---------------C------------B--------A+ --------A+
    Spoon----------C+ ----------C+ -------------B------------B+ --------B --------B

3. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Yes, ik post ook even zodat ik een break kan nemen van de rommel opruimen :X.

First off GGs to everyone that came over! Was leuk om iedereen weer te zien en te zien dat het niveauverschil langzaam maar zeker begint te verdwijnen, er zijn nog steeds mensen beter dan anderen, maar de kansloze pakjes met slaag zijn vrijwel niet meer aanwezig, erg leuk om te zien :).

Jammer dat m'n ouders vrijwel altijd thuis zijn, daardoor kan ik een meeting van deze omvang eigenlijk maar 1 keer per jaar houden. Ook jammer dat het een beetje crappy weer was, uitgerekend nu is de zon gaan schijnen en de wind een beetje gaan liggen, ideaal weer om ook een beetje op et balkon te chillen... Volgende keer beter, I guess.

Was op zaterdagavond en zondagmiddag een beetje brak, speelde daardoor voor m'n gevoel wat minder, maar dat hoort erbij :).

Sofiane: Jammer genoeg geen lange reeks partijen achter elkaar gespeeld. Wil dat volgende keer zeker doen! Ik vind het lastig om patronen bij jou te vinden, er komt altijd weer iets nieuws uit/je past je zo aan dat situaties altijd weer veranderen. Erg leuk om tegen te spelen en het houdt je ook scherp, waardoor langere sessies nog leuker zijn :). De games die we speelden waren goed, niet echt comments op je game ofzo. Throwescapes op zondag waren pro!

Twan: Ook tegen jou niet echt heel veel gespeeld, maar dat is wel weer eens goede afwisseling omdat ik vrijwel op elke meeting wel games tegen jou speel. Je lijkt er nog steeds de meeste rust in je game te houden van iedereen die speelt, dat is altijd heel eng om tegen te spelen, ik ben altijd bang dat als ik een fout maak ik gelijk dood ben, haha.

Yrvin: Good games, ik heb voor m'n gevoel meer tegen je Lei Fei gespeeld dan tegen je Wolf. Good shit met hem! Ik had de mazzel dat ik online redelijk vaak tegen goede Lei Feis heb gespeeld en dat ik daardoor een redelijk gevoel heb voor wat ie allemaal kan en waar ik wanneer op moet letten. Was erg leuk om tegen je te spelen, net als tegen Twan ben ik altijd on edge omdat ik het gevoel heb dat ik elk moment de match kan verliezen (komt door de giant swings van wolf denk ik :p). Leuke games, volgende keer meer!

Pascal: Jammer genoeg het minst tegen jou gespeeld van iedereen, wel matches van jou tegen anderen gezien en kon duidelijk zien dat je weer beter bent geworden. Lion past duidelijk beter bij je qua spelen dan Sarah, goede keus dus! Je zei dat je nooit van me kan winnen, maar dat komt volgens mij voornamelijk doordat we niet genoeg tegen elkaar spelen :p, vind het zelf namelijk ook erg lastig om tegen jou te spelen. Let's play some more games next time!

Maurits: Een sessie tegen jou gespeeld, was weer goed, jij hebt atm het beste van iedereen door waar je bij Lau onder z'n strings door kan bukken, het afstraffen was er nog niet 100% maar dat komt vanzelf :). Had bij jou het gevoel dat ik makkelijk matches kon pakken als ik een manier had gevonden om je pressure te stoppen. Of dat nou met high/lowcrushes was of simpelweg door wakeupkicks te doen of whatever. Denk dat dat de grootste zwakte is van je Brad op het moment: de druk op de ketel houden. Ik denk dat van die kleine dingetjes als wat ik vertelde van die dude die zo'n juggle niet afmaakte om in long ducking een helse oki game neer te zetten je game echt een ongelofelijke boost zouden geven, want je hebt de kennis van Brad om het goed te laten werken allemaal. Probleem met de timing van wat je zei is volgens mij op te lossen door het gewoon wat vaker te proberen :). GGs.

Christiaan: Ook weer good games tegen jou :). Je defense is echt bikkelhard, enige wat nog mist zijn de throwescapes, zodra je die consistent gaat doen ga ik echt huilen als ik je aan moet vallen :(. Qua offense is hetgene wat ik echt mis onvoorspelbaarheid, als jij aanvalt wordt ik nooit echt bang en kan ik altijd redelijk rustig nadenken. Er zijn uitzonderingen af en toe, waarbij je opeens uit het niets met een superoffense uit de startblokken komt en me een ronde compleet afmaakt, maar daarna val je dan weer terug in het ritme van de vorige rondes. Ik zou niet weten hoe je onvoorspelbaarder moet worden, omdat ik Aoi niet speel, maar volgens mij is dat het ding dat je atm een beetje nekt (iig in matchups tegen mij), omdat het de tegenstander zoveel mogenlijkheid geeft om zich puur op het breken van je defense te concentreren omdat het niet veel moeite kost om door je offense te komen. Ik snap ook dat het moeilijk is omdat je het lastig vind om je langdurig op vf te concentreren, maar volgens mij moet je je basic game gewoon uitbreiden met wat meer dingen, dan worden die dingen ook muscle memory.
    Ik hoop dat je VF snel ergens kan vinden zodat we nog wat online kunnen spelen binnenkort :). GGs!

Ake: Lekker veel gespeeld deze keer :). Tis jammer dat we niet allebei 100% kunnen spelen als we tegen elkaar spelen, omdat jij niet gewend bent aan de 360 controller en ik niet aan PS3 sticks. Alsnog good games gehad, gelukkig. Close games all the way, zeker bij de tweede set. Ik vond het erg leuk om te spelen omdat ik Shun niet zo goed ken en steeds als ik het gevoel had dat ik een beetje een grasp begon te krijgen van z'n opties e.d. je er een extra move bij gooide waardoor ik weer overnieuw kon beginnen, haha. GGs!

Kareem: Weer het meest tegen jou gespeeld, altijd leuke games :). Eerste set was wel in mijn voordeel, maar ik had het gevoel dat dat vooral kwam doordat jij gefrustreert raakte door foutjes van jezelf en dat je daardoor je game ging fokken. Ik ging toen ook in autopilot en Lau is nou eenmaal een beer in dat soort situaties. De rest van de games was veel meer 50/50, vind Goh erg lastig zodra die een flow krijgt: alles is een setup die schade doet. Ik ga werken uit snel opstaan na 33p+g, als je dat niet lukt is die throw echt te sterk.. Games op zaterdag avond/zondagmiddag vond ik wat minder, omdat ik mezelf niet 100% meer concentreren en ik daardoor veel te vaak dezelfde situatie neerzette (6pp...), frustreerde mezelf daar mee omdat ik mezelf daar een beetje braindead mee maak qua vf, dan denk ik niet meer na en gaat mixuppen absoluut niet meer. GGs overall, though!

Over mezelf ben ik wel tevreden, throwescapes gaan steeds beter en steeds gevarieerder :), nog wel vaak dat er random een throw uitkomt als ik ETEG, maar daar werk ik nog wel aan (block ingedrukt houden na de laatste escape!). Offensief lijkt alles wel te lukken nu, als ik eenmaal in een flow zit lijkt vaak alles te lukken, heb het gevoel dat ik als ik pressure zet heel vaak fouten kan afdwingen en die ook goed kan afstraffen, no problems there :). Ik heb wel nog steeds bad habits, maar afgezien van 6k+g lijkt er niet echt iets te zijn waar ik zwaar op gestraft kan worden. Qua defense heb ik nog een hoop te doen, maar omdat ik over m'n aanval tevreden ben kan ik daar mooi aan werken :), word nu nog té vaak overrompeld door een goede flow van iemand, terwijl ik daar zelf dan niks meer aan kan doen.

Over Christiaans lijstje: cool initiatief, ik wil nu nog niks zeggen over wat je op hebt geschreven omdat ik nog niet 100% eruit ben wat ik vind dat het moet zijn, maar het is een goed idee. Opzich is het leuk discussiemateriaal, niet zozeer over hoe mensen spelen, maar over wat de beste manier is om dingen aan te pakken enzo; waarom werkt het een wel en het ander niet en wat is de beste manier om iets dan toch wel te laten werken ofzo.

Thanks for coming everyone! I had a great time and learned a lot!

Sofiane zei dat er in September een meet bij hem zou zijn, very nice! Iedereen komt? Nog meetings daarvoor? Ik ben overal down voor, altijd zin om te spelen in principe!

Nogmaals GGs aan iedereen!

4. Fulan

Fulan Well-Known Member

nah niet teveel online, gewoon bijna niet gespeeld, heb express geen online gespeeld zelfs. Daarnaast kon ik maar niet inkomen. Ik zat hier nu wat dingen te typen maar whatever, heb ik weggehaald. Het ging gewoon niet.

vergeef me dat ik geen lange post ga maken. ben een beetje gefrustreerd dus ja. Was verder wel gezellig weer. En natuurlijk bedankt Krye voor het hosten.

5. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    hey, don't let it get to ya fulan. you played very solid games over the whole meeting even though you were pretty tired the whole time it seemed (looking at your eyes that seemed to be closed all sunday :p) but it's just that you weren't really reacting. i think that if you make a nice and simple list for yourself with moves for characters that are annoying and distances and things, you can make an easy strat list to use and grow into. keep it simple. you have learnt so much stuff over the last months, maybe it was just that i was expecting even more great things from you, haha. keep it up dude.

tnx for the props krye, i actually was more scared of you than you of me i think. i really need to calm down even more to get much more dmg out of these situations to compete with lau.

6. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Spoon: misschien is het leuk om bij het lijstje te schrijven waarom je de stats van iedereen vind zoals je ze vind. Vind het moeilijk om er nu wat mee te doen zegmaar :p.

7. akebueno

akebueno Well-Known Member

@Krye
    coole meet! rock band was leuk, ik denk dat ik RB2 en GH4 in de gaten moet houden /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif onze matches waren erg vet, close til the end. zoals ik al zei: ik had het lastigst tegen jou zoals ook bij de meet hiervoor. enige verbeter puntje dat te binnen schiet is niet te vaak die punishable moves eruit gooien en hopen dat je tegenstander erin loopt ( waar ik ook patent op hebt /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif ) maar aangezien je ook een aardig aantal connect, misschien niet dringend...

@Spoon
    yo, dit keer hadden we niet zo heel serieus kunnen spelen bedenk ik me net...en die ringout was ook weer te vreemd. het lijkt wel of we elke keer zoiets hebben, remember the double low punch knockout? je game zag er degelijk uit, stylish als altijd met reversals en cancels. je neemt soms ook nog wel te veel risico. bv punishen met throw ipv p,k of als je niet weet wat je moet doen gewoon f,f+k eruit gooien.

@Sof
    het was alweer een tijdje geleden dat we een match hadden. ik vond je nu veel agressiever, wat in je voordeel uitpakte. ook tegen jou was het erg lastig spelen, erg veel variatie dus geen patronen te bekennen. ik heb die yoshi-shit gecheckt...haha, weird.

@Fulan
    vorige keer speelde je nog eileen als je main dus ik kan niet heel erg goed beoordelen hoe je vooruitgang is geweest met goh. normaal gesproken zijn onze matches closer. tegen krye zag ik wel dat je enigzins verslapte. waar je normaal wel goed gebruik maakte van oa wall stagger deed je nu niets mee enz. maar dit is waarschijnlijk een beetje vertekend beeld.

@Vortigar
    tja, brad heeft het lastig tegen shun. accept it dude! waar je wel vanaf moet(besides losing your composure) is voortijdig opgeven. soms als iets niet lukt, gooi je de stick naast je neer en zeg je zoiets als 'maak maar af' afgezien daarvan ggs ook wat betreft magic /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

@NGKrush
    jammer dat je niet jeff van stal hebt gehaald deze meet. ik ben altijd een stuk banger voor hem dan je pai en jacky. negatief? its all good /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif ik waardeer je mening. je hebt wel gelijk dat ik te veel focusste op elnkele moves, heb niet vel tijd gehad om te trainen. but expexct to see a lot more backdash + drinks...muahahahahhahahhaha

@Yrvin
    ook niet erg veel tegen je gespeeld. volgens mij was het maar 4 potjes shun vs wolf? viel me wel op dat je meer turtle-stylen was. so its rubbing off, is it? /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

@pascal
    next time gadget, next time!

8. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Zal het de volgende keer wat beter uitwerken.
    Ik ga btw die ippo game checken, van wat ik er van gelezen heb lijkt het me wel leuk.

@Ake, ik zal de volgende keer me hori pad mee nemen zodat je ook op de 360 beetje kan spelen. En we hebben idd altijd wel iets van een gekke match, ik was die double low punch ko alweer bijna vergeten haha

9. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

ff wat reacties.

NGK:
    Ik moet inderdaad uitkijken met die LP's. Had het idee dat ik ze wat aan het indammen was in de latere partijtjes. Althans, vanaf het moment dat je het zei heb ik geprobeerd ze wat in te blikken, geen idee of het echt gelukt is. Ze bleven echter maar raak gaan, en dat ben ik tegen jou helemaal niet gewend.

Ake:
    Yah, ik heb dat alleen tegen jou gedaan. Ik zat er de hele tijd naast met timing van inputs. Je kent dat met de AI denk ik wel, het moment dat je iets invoert wordt je meteen gethrowd of ge-MC-ed of zoiets, en dan een stuk of zes keer achter elkaar, dat had ik bij jou dus ook in die ronden dat ik het niet meer zag zitten. Ik had graag nog een retry gehad op een ander moment, dat ik dan misschien een wat frissere kijk op de zaak had gehad. Maarja...

Krye:
    Ook als je combo's afmaakt heb je vaak nog tijd om via stance oki toe te passen (sway left K en ducking K+G zijn korte alternatieven op long ducking en phasing turn moves). Je moet alleen heel scherp zijn om meteen het goede pad te kiezen afhankelijk van of de vijand techrolled of niet en welke kant hij op gaat anders zwaai je off-axis en maakt het helemaal niet uit welke move je gebruikt.

Het hangt er altijd een beetje van af of ik in de 'mood' ben om het toe te passen, was er zaterdagmiddag in ieder geval druk mee in de weer. Moet wel m'n launchers (niet crumples) eens met P P f f P+K P gaan afmaken om oki makkelijker toe te kunnen passen (scheelt maar 1 pt schade namelijk).

General:
    Ik had de laatste meets het idee dat ik stil had gestaan en jullie me allemaal voorbij hadden gestoven. Deze meet heb ik toch weer wat dingen op weten te pikken. Op zaterdag kwam ik flink op stoom toen ik wat ingespeeld was. Weer wat vertrouwen in m'n spel gekregen, nu hopen dat ik het vast kan houden voor de volgende keer en het verder kan uitbouwen.

Heb nog nooit zoveel kicks weten te reversen, ging op een gegeven moment absoluut overboord met dat ding.

10. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Hey, hey, hey.... meeting was top, bedankt Krye voor alle moeite, je was een uitstekende host!

Tijd voor de spelers analyse:

Krye: Uiteraard moet ik met de host beginnen. Jouw Lau is echt velen malen vooruit gegaan, blijkbaar helpt online gamen toch nog enigzins. Eigenlijk niet veel op te merken aan jouw speelstijl ondanks de paar potjes die we gespeeld hadden. Keep it up!

Spoon: I love you too baby! Ondanks dat ik het de hele weekend op je voorzien had, moet ik zeggen dat ik vermakelijke potjes tegen jou gespeeld heb. Jouw blauwe meid is weer vooruitgegaan, probeer alleen aan je 270's throws te werken en throw escapes, de mind games heb je enigzins al. Oh ja opmerking over dat systeem van jou: ziet er leuk uit, alleen koos je voor mij nou net de minst goede matches die ik tijdens het weekend speelde, waardoor het lijkt alsof ik overal shitty in bent. Misschien wraak voor de vele beatdowns :p?

Masterpasje: Jij krijgt van mij de award voor beste vooruitgang. Tijdens vorige meetings vond ik het altijd een beetje vervelend tegen jouw Sarah te spelen, aangezien het voor mij altijd zwaar random overkwam. Nu je met Lion speelt, speel je een stuk stabieler en zag ik mixups, combos en blokte je zelfs veel meer. Props to you!

Akebueno: Eigenlijk heeft Twan precies hetzelfde verteld als wat ik dacht. Nou had ik dit keer wel eindelijk eens wat anti-Shun tactics uitgespit, wat aan het begin van onze matches goed uitpakte, maar op een gegeven moment begon ik het eindeloze gebackdash een beetje saai te vinden, en verviel ik in mijn oude gewoonte, wat me een aantal matches kostte. Stiekem hoop ik ook dat je met stick gaat spelen, want ik pakte ook af en toe matches omdat je niet kon stagger escapen. Anyways, probeer meer offensief te worden aan het begin vd match, die drankjes komen er heus wel bij :p.

Psychokilla: Lei Fei is een bitch! Hahahaha ik had nu veel meer moeite met hem dan dat ik met Wolf had, we hebben eigenlijk weinig gespeeld, maar ik kon zien dat je achteruit bent gegaan met Wolf, train hem weer aub, want de meeste mensen hebben meer moeite met je Wolf dan met je Lei Fei. Jammer dat je stick weer stuk moest gaan.

Vortigar: Vond het ook erg leuk om tegen jouw Brad te spelen, stuk vooruitgegaan, zag nu een aantal setups die er nice uitzagen. Volgende keer gaan we wat meer spelen, want ik heb geen Akira tegen je gespeeld iirc. Ook props voor je dat je jouw hoofd grotendeels koel hebt gehouden tijdens deze meet.

Fuulani: Goh is een stuk leuker om tegen te spelen, dus props voor je character switch keuze. Enig nadeel is nu dat je veel meer moet verdedigen als met Eileen, en dat schoot er bij jouw af en toe in. Probeer ook af en toe breaks te nemen, als je 50 potjes tegen dezelfde speler speelt, dan wordt je na verloop van 20 matches al gaar en ga je in patronen spelen, wat meestal slecht afloopt. Voor de rest speelde je top en probeer niet ontmoedigt te raken omdat je meer trained dan de rest en dan beatdown krijgt van anderen, dat komt gewoon puur omdat de meeste van ons veel fighting game ervaring hebben.

NGKrush: Speel Jeffry en El Blaaskaak aub! Vond je een beetje aam de matige kant deze vergeleken met vorige keren. Volgende keer gaan we meer tegen elkaar spelen, dan verwacht ik wel Jeffry of Blaze van je.

Sofiane: Jij fucking kacknoob! Ga eens leren throw escapen!
    On a serious note, na een aantal maanden afwezig te zijn, vond ik mijn speelstijl toch iets meer solid als de vorige keren. Ik was eindelijk weer eens relaxed tijdens het spelen, en was meer defensief bezig als normaal. Op de zondag kwamen de throw escapes dan eindelijk eens voorbij waaien en daar was ik dan wel tevreden over. Naast Akira speelde ik ook met Sarah, Jacky en Vanessa, waarvan ik de laatste het meest naast Akira speelde, denk ook dat ik haar daarom als 2nd pak want ze heeft wel veel leuke dingen (en cheap!).

Nogmaals de meet was top en verwacht ergens in September een meet bij mij, misschien dat mr Ogi dan ook aanwezig zal/kan zijn.

Till next time!

11. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Tja, dan blijf ik zo'n beetje als enige over om mijn verslag te doen, maar wat heb ik eigenlijk te melden? Het is sowieso al niet mijn sterkste kant en ik heb deze meeting natuurlijk niet zo veel kunnen spelen. (Don't worry, Karim. Het is MIJN keuze om afhankelijk van jou te zijn.;)

Dankjewel voor het hosten, Krye. Ook dankjewel voor het eten en de duidelijke aanwijzingen voor mijn terugreis.
    Erg jammer dat we niet vaker van jouw stekkie gebruik kunnen maken want ik vond het een ideale ruimte.

Krye: Ik meen dat ik slechts 4 potjes tegen je heb kunnen spelen. Dat is jammer, maar dat mijn wraak voor 21 juni er niet bepaald uitkwam en dat ik nog veel kanslozer was als destijds is ook niet bepaald bemoedigend. Ik moet gewoon weer eens een lange sessie spelen tegen jou of Twan om te leren omgaan met die constante druk op me.

Karim: Tja. Heb ik onbedoeld je humeur voor de rest van de meet verknald (waar Sofiane al aan refereerde)? We hadden inderdaad een HELE lange sessie en het winnen werd steeds makkelijker voor me omdat je er al doorheen leek te zitten. Het viel me op dat je heel wat minder throw (pogingen) deed. Normaal gesproken buk ik bij de ene helft, maar is de andere helft wél raak. Sinds ik deel 5 speel, ben ik om een of andere manier mijn throwescapes kwijtgeraakt in mijn spel dus daar ben ik veel te makkelijk mee te pakken.

Sofiane: Het was alweer een tijdje geleden en gelukkig was ik niet zo slecht bezig als toen bij Spoon thuis. Gek genoeg heb je toch vaak de grootste moeite met me. Bij jou zie ik een uitgekookt spelletje waarbij de volledige framekennis wordt benut en waarbij alles op elkaar is afgestemd, terwijl ik mijn happy-go-lucky spelletje speel met losse tikjes, gevolgd door nog meer losse tikjes en af en toe eens een throw die nooit escaped wordt...en ik win bijna altijd? Misschien moet je meer lows tegen me gebruiken. Tegen Akira zit je al snel goed als je gewoon staand blijft verdedigen: alle lows die je deed, waren raak omdat ik geen moment laag ging blocken.
    Maar aan de andere kant: het bevalt me prima als ik aan de goede kant van de score blijf. ^_-

Yrvin: jij bent de enige die op reactie mijn lows kan blocken. Dat is vervelend. Heel vervelend, want daar haal ik mijn damage uit. Ik sluit me bij iedereen aan die zegt dat je Wolf minder was dan je Lei-Fei. Dat is de eerste keer dat ik dat heb meegemaakt. Je leek ook weer ouderwets de voorkeur te geven aan veel verdedigen. Prima, maar je moet ook uitdelen als je wilt winnen: ik ga echt niet iedere keer ring-out.
    Nu moet ik niet zeuren, want je hebt genoeg potten gewonnen tegen me (een mooie 50-50 denk ik), dus ik ben echt niet degene die jou moet vertellen hoe je moet spelen, maar ik vind vaak genoeg dat je verliest omdat je te "weinig" doet.
    Nu weer terug naar Star Ocean....het feest gaat nu pas beginnen. Enne...volgend potje op Galaxy MET battle trophies, eh? (maar eerst komt het rijstplanten^_^^_^^_^ Voorzichtig met je vingers...

Tegen andere mensen heb ik niet eens gespeeld. Inderdaad Ake, we moeten eens van de rare gewoonte af om niet tegen elkaar te spelen. Ik kom je Shun alleen in toernooiverband tegen.

Trouwens, moet iemand maandag werken of iets dergelijks? Ik heb zojuist een interview gehad met een journaliste van de Metro. Maandag zal ik te bewonderen (of niet^^) zijn in de Metro.....inclusief foto.....
    (En maandagavond lig ik overal in de prullenbak of gescheurd en/of vertrapt in de modder...zo snel kan het gaan...)

12. Fulan

Fulan Well-Known Member

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Heb ik onbedoeld je humeur voor de rest van de meet verknald</div></div>nah kwam puur en alleen door mezelf.

13. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Als ik maandag moet werken zal ik em checken! Wat voor artikel wordt het?

Thx for the compliments btw! Stekkie is volgend jaar weer beschikbaar :p (misschien eerder als m'n ouders tussendoor nog een keer weggaan).

14. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

je kan de metro ook altijd online lezen

15. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Een artikel over Wajongers en het WWWZ traject. Nu zeg ik vast allemaal moeilijke dingen, maar daar kun je dus maandag over lezen. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Okee, klinkt interessant (vind afkortingen alijd interessant /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif

17. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    WCG NL Finale wordt best of three (matches). WCG organisatie is top :).

18. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    i'm not sure if people heard me say, or took my comment seriously about me not playing jeff and blaze for a while. if you do have comments/remarks on my game please base them off the sessions we play(ed) with that character.
    if anyone feels like playing some games; give me a call, i'm free pretty much every day this week(monday to thursday)

19. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik moet vanaf vandaag op een woonboot passen voor wat kennissen, dat gaat ongeveer 2.5 week duren. Ik weet m'n rooster nu nog niet (vanmiddag wel), maar ik denk dat ik wel tijd heb om een mini-meet te doen daar.

Wie heeft er allemaal zin?

EDIT: vergeef me, maar: IPPO IS BACK

20. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Ippo is back where how when?

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice