VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    yeah, give me a call or text or something if you have a date(d*mn, need to get some form of internet access soon..). i'm up for fighting on the open seas! my place is available too(both consoles are set up)so if that works out better, or you wanna come to kryes thing but can't on that date, we could meet up on another day this week too. need to play more to get my excitement for the game back..

2. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Woensdag of Donderdag of Vrijdag of Zaterdag, van 1 tot whenever. OF Vrijdag én Zaterdag, als er mensen willen blijven slapen, vrijdag pas vanaf 3 want dan ben ik pas om 1 uur klaar met werken.

El Capitàn invites you all to his vessel!

Wel extra setups nodig als er meer dan 3/4 mensen komen.

Ik hoor het wel! Ik vind et ook oke om deze week nog een keer jouw kant op te komen Twan!

3. Fulan

Fulan Well-Known Member

donderdag of zaterdag voor mij.

4. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Zonder mij deze keer. ^Jij blij...^^

5. Fulan

Fulan Well-Known Member

waarom zonder jou deze keer? en waarom zou ik blij zijn lol? ik wil tegen die lion oefenen.

6. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Ik sla deze keer ook over.

Edit: Disregard that. Ik kom wel maar dan blijf ik niet slapen.
    El Capitàn laat even weten hier/msn welke dag dan het voordeligst is.

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    T wordt zaterdag, sowieso geen overnachting aangezien ik zondagochtend weer moet werken.

8. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Nope, ik kom niet, drukke bende hier, ga helpen het nieuwe appartement van een vriend te vullen dit weekend. Heb ook met een club in de kroeg afgesproken en moet nog ff kijken of ik dit weekend nog wat kaartjes voor de Dark Knight kan krijgen...

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik ga lekker vrijdag ^^. Damn, van wat ik lees moet het echt een goddelijke film zijn, can't wait!

10. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Random searching op marktplaats:

Zo euh, VF2 arcade kastje kopen?

Of Sofiane misschien geiteresseerd in een artbookje?

En als klap op de vuurpijl een frikkin' HRAP3!

Enschede? Zenfire?

11. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu

Ik ga lekker vandaag :p.

Ik kan er btw ook niet zijn deze zaterdag, want een maat van mij viert dan zijn verjaardag.

12. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Okee dan, veel plezier daar dan en bij de film.

Twan komt zaterdag ook, 4 mensen in totaal tot nu toe dus :).

Omdat ik zonder xbl zit, ben ik met El Blaze aan het spelen. Begin eindelijk z'n aanvalletjes een beetje door te krijgen :p. Er komt nu ook daadwerkelijk schade uit, hoewel ik nog wel iets te veel evadeattack en de hotdog eruit gooi, maar dat wordt me van het weekend wel afgeleerd :p.

13. Fulan

Fulan Well-Known Member

kom net terug van de film, maakt de hype wel waar.

14. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Hello to all. Een klein verslagje in het nederlands voor jullie van de meet bij Wouter:

Krye: Echt dude serieus, jij gaat fokking hard vooruit in je spel. Het is gewoon eng om te zien. Ik merk het nu ook als ik tegen je speel ik mag geen geintjes maken anders verlies ik gewoon. Goede defense, spacing, throw escapes, mix-ups de hele mikmak. Je doet alles om het je tegenstander moeilijk te maken. Echt dikke props voor jou. Je bent ook ubergeduldig, iets wat heel belangrijk is in fighting games. Ik bedoel niet dat je turtlet, maar dat je goed aanvoelt wanneer je wel en niet moet aanvallen. Ik moest alles uit de kast halen om te winnen van jou. Voor spelers als jou kom ik naar VF meetings echt waar! Ga zo door man!!! Oja en wat ik ook geweldig vond is dat jij als 1 van de weinigen de transitions into Crane stance van Lei Fei consistent herkende en altijd goed gokte met een low block of evade. Toen dacht ik: Deze jongen.....die weet! Klasse.

Spoon: De switch naar stick heeft je spel wonderen gedaan.Je gebruikte meer moves van haar. Veel guard cancels met Aoi om de tegenstander bezig te houden.Ook goed gemixed tussen de vele throws die ze heeft. Serieus die guard cancels upclose veroorzaken zo'n lang freeze moment bij de tegenstander dat je vrijwel altijd een gratis throw krijgt. Wat je zegt je wist mij altijd te raken na een techroll van mij. Vooral die 2+K+G followups waren hella annoying. Het gebeurt niet vaak, maar je had mij op een gegeven moment zo boos gemaakt dat ik besloot om niet meer te techrollen. Ik was die hele mixup na een techroll zo zat. En dat hielp godzijdank, want je deed er verder niets mee toen ik bleef liggen. Props hiervoor in die 50-50 sessie die we hadden. En btw 66+K gaat zo vaak raak dat ik het zelden punish op block. Of misschien ben je zo goed geworden dat je hem alleen als whiffpunisher gebruikte.

NGKrush: Jij hebt geen ETEGs nodig want jij wint toch wel. Toch zag ik ze af en toe wel en dat is netjes. Je hebt de framedata zo onder de knie met veel characters dat je continu in het voordeel blijft, errrrrug! Die Rocket Discharge mixups in mijn face blijven vervelend om tegen te verdedigen. Je maakt me af met random characters en dat zegt genoeg over mij of over jou? Altijd als jij naar mijn matches kijkt speel ik slecht. En die zondag speelde ik best wel anders dan vrijdag/zaterdag. Het is een soort druk om te presteren met jou als meester erbij. Als ik voel dat ik serieus moet spelen tegen iemand ga ik toch meer turtlestyle spelen=geen geintjes maken. Maar je comments op mijn spel worden altijd meegenomen als ik weer is in training mode zit. Je bent het gewoon zo zat geworden om mensen met Jeffrey of El Blaze te ownen dat je maar andere characters bent gaan spelen. Jij bent de onbetwiste nr. 1 voor mij. En kom niet met die crap aan van maar ik vind jou en Sofiane veel betere spelers. Sorry vriend gaat niet door!

Vanaf nu haat ik jou hehe.

Sofiane: Leuke nickname man...random! Eiiiiindelijk die throwescapes. Dat helpt zoveel aan je game. We hebben niet zoveel gespeeld daar, maar good games overall.

Masterpasje: Het ging gelijk op netjes netjes. Je gebruikte met Sarah zelden gevaarlijke lows eigenlijk en dat doe je nu wel met Lio en dat maakt het een stuk moeilijker qua blokken. Omdat bij Lion vrijwel alle mids safe zijn en jij niet te gooien bent van dichtbij besluit ik altijd om jou van een afstand te bevechten. Serieus dat schept een hoop lucht voor mij. Noem het afwachtend wat je wilt anders kan ik gewoon niet winnen van je klaar. Je deed tegen Lei Fei de hele tijd kicks als ik in de punch reversal stance stond. Je let wel degelijk op dus. Het viel me wel op dat je in het algemeen weinig techrollde zelf. Is dit een bewuste keuze of kende je timings van Lei Fei´s juggles niet. Ik wil zelf echt een 360 stick dan kunnen we weer ouderwets elke week afspreken aangezien jij toch het dichtstbij woont van iedereen. Iedereen heeft het moeilijk tegen je Lion en dat is iets om trots op te zijn.

Akebueno: Zelfde als Masterpasje eigenlijk met de gedachte dat ik turtle style meer kans maak tegen jou. Van een afstand ben ik toch meer in het voordeel vind ik. Langere pokes en punisher voor long distance. Van dichtbij heeft Shun te veel evading en crushing en sabaki bullshit en throws natuurlijk. We hebben inderdaad niet veel gespeeld, maar je speelde je zelfde spel als altijd van wat ik zag.(training mode hint hint).

Fulaani: Foei foei dat je geen uitgebreid verslag doet. Mijn straf is het noemen van het volgende feitje: Lei Fei owned u... nuff said. Ik wil geen smoesjes horen van ik speelde gewoon slecht. Jij traint je ass off met dit spel dus je kunt geen slechte dag hebben wel een slechte match oke. Je hebt met Goh goede throw execution en goede damage uit combo´s. Throw escapes doe je misschien wel het beste van iedereen. Je komt er wel kijk hoe ver je nu al bent. En please praat niet meer over VF5R als ik in de buurt ben. Ik wordt daar helemaal para van.

Deze hele post is vriendelijk bedoeld Fulaani. Bedankt voor het luisteren en blijf beasten met Goh man!

Vortigar: De angst voor Brad is weg bij mij. Ik heb het gevoel dat je puur en alleen met je zelf bezig bent en totaal niet denkt aan de opties die een tegenstander allemaal heeft. Het zou je zoveel beter maken als je patronen probeert te herkennen. Je houdt nu wel je hoofd koel, maar je past je niet aan als ik je de hele tijd met hetzelfde pak. Die techcatch na de 4,6+P+G is wel mooi gevonden. Ik had er nooit aan gedacht dat je gewoon in place kan recoveren om veel tech catches te voorkomen. Bedankt voor de uitleg. Wat je nog wel altijd goed doet is netjes je combo´s afmaken. En input errors bestaan niet dat heet pressure!!! Keep it up.

Vet vet weekend. Veel geleerd en ik voel mij allang niet meer de beste speler(alsof ik dat ooit was). Krye en Spoon waren de meest improved spelers. Vortigar en Akebueno zijn stil blijven staan sorry jongens maar zo zie ik het. Ik hou nog wel van jullie hoor.

WTF waarom weet ik niets van de komende meeting op een boot... Ik heb vakantie dus wil zeker komen. Krye ik bel jou nog.

15. Fulan

Fulan Well-Known Member

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Fulaani: Foei foei dat je geen uitgebreid verslag doet. Mijn straf is het noemen van het volgende feitje: Lei Fei owned u... nuff said. Ik wil geen smoesjes horen van ik speelde gewoon slecht. Jij traint je ass off met dit spel dus je kunt geen slechte dag hebben wel een slechte match oke. Je hebt met Goh goede throw execution en goede damage uit combo´s. Throw escapes doe je misschien wel het beste van iedereen. Je komt er wel kijk hoe ver je nu al bent. En please praat niet meer over VF5R als ik in de buurt ben. Ik wordt daar helemaal para van.</div></div>
    Ik geen smoes, ik bedoelde niet dat als het een weekend eerder of later was dat ik beter zou spelen. Ik zit op dit moment gewoon niet zo lekker in m'n game en daar baal ik van.

En ik train niet meer zoals ik eerst deed, de laatste paar maanden waren nogal stressvol met het risico dat ik niet verder kon met m'n studie dus tussen die paar keer offline door had ik heel weinig meer gespeeld. Tussen die keer bij sof en krye had ik vf geen minuut aangeraakt behalve een halfuurtje de avond voor dat ik naar krye ging.

Probeer nu in de vakantie daar een beetje verandering in te brengen.

En over R, rond die dagen bij sof en rond die dagen bij Krye werdt er allemaal nieuwe info vrijgelaten over R, ik vond het allemaal heel cool klinken dus had ik het er veel over, tsja.

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Thx for the props Yrvin (en nogmaals ook van de rest van iedereen), it means a lot!

Als je wil komen, kom gewoon langs! Ben het niet gewend om iedereen ook telefonisch uit te nodigen, dus heb dat ook niet gedaan /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/shocked.gif (ik ga er altijd vanuit dat iedereen wel op i-net kijkt, maar blijkbaar dus niet!). Geen idee of je dit nog leest, maar als je me nog belt dan hoor je het dan wel, haha.

Ik zal vanmiddag iedereen die komt nog even een PM sturen met routebeschrijving (y).

17. buMf00d

buMf00d Well-Known Member

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
    yo yo people /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

net terug van vakantie waar k me lam heb gezopen. Zit erover te denken om dit spel weer op te pakken, heb altijd wel het forum nog gelezen maar vond het niet nodig om te posten aangezien ik toch niet meer speelde. Ik ga proberen om mezelf te motiveren om weer te beginnen dus we zullen wel zien /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif Als ik weer "veel" ga spelen dan zien jullie me nog een keer op een meet /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

18. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    ngkrush zegt: nice bumfood, looking forward to playing you again. i had high hopes for you when you started out /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif haha.
    tnx for the props seiko killah, a bit overdone but still appreiciated. i'm at kryes place and the meet has just started so looking forward to fighting you all.. although my session vs kryes blaze from just now wasn't as i had hoped.. still, stole the golden chest match! haha

19. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    En ik zeg: Ondanks de verschrikkelijke hitte: nice meet guys!

Speelde in het begin met Blaze, ging opzich niet verschrikkelijk slecht, maar had volgens mij het voordeel dat iedereen blaze niet zo goed kent (deed volgens mij ook een boel dingen anders dan Twan). Maar toen ik weer switchte om met Lau te spelen merkte ik wel dat dat totaal anders speelt. Ik dig Lau toch wel een stuk meer qua speelstijl, dus ga voorlopig toch maar niet door met Blaze (misschien na WCG ofzo, als ik het voor mezelf ok vind om gewoon een maand of wat met een ander karakter te gaan spelen).

Zat er op een gegeven moment opzich wel weer in maar ik vond het gewoon lastig om weer m'n normale flow te vinden zegmaar. Op het laatst toen Twan en Yrvin weg waren kwam ie weer echt terug voor m'n gevoel.

GGs aan iedereen, goeie dingen gezien van iedereen en leuke matches gespeeld :), ondanks de verschrikkelijke hitte nog wel, haha.

Christiaan: Begin maar met jou, ik heb het best wel vaak gezegd volgens mij, maar ik vond je echt verschrikkelijk goed spelen tegen Yrvin die eerste ronde. Die cancels kwamen echt uit het niets en werden ook goed gemixed etc. Very good shit, keep that up! Ippo was cool, volgende keer wat meer matches, vond het deze keer aan de ene kant lame om jou te laten zitten met ippo en aan de andere kant lame om kareem te laten zitten met vf (en het is een vf meet..dus vond toch dat ik daarvoor moest kiezen..:(), maar we spelen de volgende keer meer fo sho, cool spel!

Twan: Je Sarah is duidelijk nog niet op het niveau Jeffry/Blaze, maar toch een coole game die je met haar had. Ik zag nauwelijks Flamingo, maar daardoor was het toch heel interessant om tegen haar te spelen. Vind de ranged pokes die ze heeft altijd lastig om doorheen te komen, maar daardoor extra leuk :). Hoop dat je tijd kan vinden om aan haar te werken, lijkt me cool om een echt goede sarah speler die al haar opties weet te gebruiken erbij te hebben :).

Kareem: Nice matches, weet nog steeds niet wat die Manjimaru je allemaal verteld heeft, maar het leek goed te werken :). K is een bitch, hahah. Je moet echt heel veel moeite doen om door die shit heen te komen, ik moet echt op het randje spelen om je te kunnen punishen of uberhaupt in de buurt te kunnen komen. Dat is frustrerend, heel moeilijk en ook verschrikkelijk leuk tegelijkertijd. Over pk4: vind het niet overpowered, maar gewoon een pain in the ass om zo vaak per match met zo'n sterke mixup te moeten dealen. Andere karakters hebben het ook, I know, maar die van goh is gewoon beter, klaar, haha. Ik weet niet, ik vind dat soort situaties altijd vervelend om in te zitten omdat het mijn opties zo beperkt, en ik hou ervan om zoveel mogelijk dingen te kunnen doen :p. Zelfde geldt een beetje voor 33p+g, tis niet té goed, maar ik vind het gewoon geen leuke situatie :(. GGs en die match in het toernooi was te spannend, haha.

Yrvin: Je Wolf was weer terug, vorige meeting bij mij vond ik em toch wat minder eng, maar nu moest iedereen weer constant oppassen, altijd Perfect Giant Swings op de loer en die charge move werd ik ook veel te vaak door geraakt. Very nice games :), El Blaze vs Lei Fei was ook leuk, al vond ik het vervelend van mezelf dat ik halverwege ofzo een paar matches throws begon te spammen, ik vind het zelf niet leuk om zo te spelen. Ook weer een erg spannende match tegen jou in het toernooi :). GGs!

Toernooiuitslagen staan in Christiaan's schrift, dat hij meegenomen heeft, dus results zullen morgen wel online staan ofzo, Twan en Yrvin moesten de bus halen, dus laatste match van mij tegen Twan ging niet door..

20. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

En ik zeg: De hitte viel best mee /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

ik kon me eigenlijk tot halvewege de meet helemaal niet lekker concenteren op het spel. Met de bus reizen nam helaas net wat te veel mentale energie weg (can't help it, het is een autisten ding.)
    Pas naar het einde van de meet toe kreeg ik wat meer energie en plezier in het spelen. En helemaal op het einde begreep ik ook waarom ik mezelf shit vindt spelen.
    Ik heb een bepaalde (semi hoog level) style voor ogen maar dat lukt me op het moment gewoon niet. Ik mis de executie en het inzicht. Ik zat steeds op bepaalde moves te focussen (waardoor zowel twan als kareem op bleven merken dat ik een hele reeks moves/throws niet gebruik). Toen bij ons tournooitje begon ik me dat eindelijk beetje te realiseren en ging ik op me 'gebruikelijke' flow concenteren.
    Enfin, ik weet waar ik ongeveer heen wil met Aoi op het moment nu moet ik gewoon een hoop gaan oefenen!

Uitslag:
    Krye: Won van Seiko Killa 2-1, Won van Fulan 2-1, Won van Spoon 2-0. Tegen Twan niet gespeeld vanwege tijd gebrek.
    Seiko Killa: Lost van 1-2 Krye, Won van Fulan 2-0, Won Krush 2-0, Won van Spoon 2-1
    Fulaani: Lost Krye 1-2, Lost Seiko 0-2, Lost Krush 1-2, Won Spoon 2-0
    NgKrush: Lost Krye 0-2, Lost Seiko 0-2, won Fulan 2-1, Lost Spoon 2-0
    Spoon: Lost Krye 0-2, Lost Seiko 1-2, Lost Fulan 0-2, Won Krush 2-0

Krye: Thanks for hosting on da Boot.
    Blij dat je Ippo ook een leuk spel vindt en ik begrijp je keuze wel, het is alleen dat ik me ps2 mee heb gesleept voor 15 minuten spelen...
    Over je blaaskaak heb ik niet zo veel zinnigs te zeggen. Maar je lau voelde weer gewoon solide aan. Al leek het me niet of je heel veel nieuwe dingen met Lau deed.
    Offense: S Je bent gewoon nog een king in pressure, punishment maar vooral je range game is masterlijk.
    Defense: A Goede guard, evades en the occasional throw escape. Maar voornamelijk door je range game ontsnap je een hoop damage.
    Throws: B Je throw game voelt bij mij altijd beetje aan als 'extra'. Je gebruikt de verschilende throws van Lau goed alleen niet zo veel.

Fulan: Ik vind het nog steeds knap dat je zo'n saai character nog steeds speelt en dan ook nog zo vaak in dojo zit. Net als Krye vond ik dat er niet zo veel vernieuwing in je game zat.
    Offense: A De schade die te halen valt, pak je zo goed als altijd mee. Goed gebruik van OM's etc. Je range game is alleen niet zo sterk
    Defense: A Je guard is degelijk, je evade goed en je throwescapes zijn nog steeds het beste van ons allemaal.
    Throws: B+ Je gebruikt throws goed, alleen vaak de zelfde. Ik zie je niet vaak die "throw/loop stance" van Goh gebruiken en als je hem er uitgooit dan lijk je hem niet te volle te kunnen benutten.

Seiko Killa: Ik kan altijd vreselijk met je lachen, altijd een plezier als je er bent. Je had deze keer easy prey aan me en je speelde zeker sterker dan op de vorige meet.
    Offense: A Zowel met Lei als Wolf weet je altijd goed schade uit shit te halen. Al krijg ik het gevoel dat je met Lei nog wel een hoop meer kan doen.
    Defense: B Je guarden is altijd goed en je weet met Wolf een hoop schade te evaden door die gekke throws die onder highs door gaan. Ik zag alleen zo goed als geen throw escapes, heb ik niet goed opgelet en ze gemist of waren ze er gewoon niet?
    Throws: A+ Met Wolf heb je een hoop variatie en gebruikt ze op de juiste momenten, het sterke punt van je character weet je goed te benutten. Met Lei ben je in dat opzicht veel meer voorspelbaar.

NgKrush: Is van zijn Jeffry geloof afgestapt en heeft El blaze ook gedumpt. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Je moet echt meer gaan eten op een dag kerel, lijkt me niet gezond om de hele dag op een lege maag te werken.
    Offense: B+ Ik vond persoonlijk dat je met geen van je characters echt een heel sterk offensief neer zette. Ik vond je Pai wel redelijk gevarieerd though. Je Sarah is heel anders dan die van MasterP(rotaku) maar voelt beetje 'one trick pony' aan op het moment. No offense intended.
    Defense: B Degelijke guard en evades maar net als bij Yrvin heb ik weinig throwescapes gezien? Vond het leuk om je bezig te zien met Pai's reversals though!
    Throws: B Tja, je hebt op het moment gewoon geen throw characters. Sarah heeft alleen gekke throws (neutral en downback wtf?) en Pai voornamelijk throws met strike follow ups etc. Geen slechte throw game maar ook niet in het bijzonder goed.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice