VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Grote post vanaf computer van de VU:

Goed weekend, goede matches, goede host. Thx Sofiane voor al het gedoe en sorry voor de rommel die we achterlieten! Hoop dat et nog goed is gekomen voor je ouders thuiskwamen :p.

Ik wilde dit weekend per se tegen iedereen spelen, dus heb ik voor mezelf gezegd dat ik alleen first to 5's wilde spelen, sorry als het overkwam alsof ik niet geinteresseerd was om verder te spelen, maar ik wilde gewoon niet tijd tekort komen. First to 5 spelen helpt ook heel erg om die focus te houden, dat beviel me ook erg goed :).

Sofiane: Thanks voor het hosten nogmaals! Heel goed gespeeld, je zwakheden beginnen te verdwijnen en je sterke kanten beginnen meer naar boven te komen. Alleen foute executie wil je nog wel eens de kop kosten, maar zodra je een 360 op de kop weet te tikken zal dat wel goed komen :). Volgens mij heb je nu hetzelfde als wat ik een maand geleden had qua secondaries: vrijwel elk karakter is interessant, dus wil je eigenlijk iedereen spelen, haha. Wat ik nog wel iets voor jou vond wat ik Ogi zag doen is die half circulars van Akira gebruiken om mensen gewoon bij de muur te houden. We stonden zegmaar naast de muur en telkens als ik weg wilde evaden van de muur kreeg ik een half circular die me er gewoon bij hield, heel smerig was dat en volgens mij past het echt precies bij de manier waarop jij speelt :). Good games en nogmaals thx for the hosting.

Ogi: Laatste waar ik tegen speelde, maar tevens de beste speler waar ik ooit tegen gespeeld heb. Het was echt heel cool om te zien dat net nu ik zoiets had van: 'ik begin het spel te snappen', jij even langs komt en laat zien dat ik nog wel een jaartje langer mag gaan spelen voor ik zoiets kan gaan zeggen, haha. Je bent de enige dude met echt goede defense en daarnaast is je offense ook nog eens beter dan wie dan ook van de rest van ons, crazy shit! Tegen je Kage had ik eerst nog zoiets van: 'damn, als ik die stomme Ninja nou wat beter kende zou ik er beter tegen kunnen vechten', maar toen haalde je Akira er nog even bij en toen liet je toch wel heel duidelijk zien dat dat helemaal niets uitmaakte, hahahah. Van deze matches heb ik het meest geleerd deze meeting, thx for that. Je zei dat je ging stoppen tot R uitkomt, ik hoop nu nog meer dat R supersnel uitkomt, want ik wil graag nog veel meer matches tegen je spelen :). Ook nog heel erg bedankt voor de CD, ik kwam erachter dat ik deze vroeger op m'n computer had staan, maar ik heb hem ooit eens gedelete, heel blij dat ik hem nu weer heb, want het is een van Keiko's beste werken :). GGs!

Yrvin: You leveled up again! Je Wolf was supersolid deze keer, heel goede shit. Je punishde consistent, je had wat nieuwe setups en ik zag meer Giant Swings dan ooit, very good shit! Je Lei Fei leek een beetje stilgestaan te hebben, maar aangezien ik daar alleen met m'n secondaries tegen gespeeld heb, was dat even goed weer een compleet nieuwe uitdaging :p. Zoals altijd erg leuk om tegen te spelen!

Maurits: Nu ik zelf met Brad speel snap ik een stuk beter wat je allemaal doet en ik snap niet echt waarom je jezelf af en toe noob noemde dit weekend. Je hebt echt goede shit in je mars, je mist alleen de basics. En dan bedoel ik niet eens zozeer dat je niet snapt wat je doet, maar dat je de dingen die je wilt doen af en toe niet in je vingers hebt, of misschien meer dat je soms een of twee stappen overslaat naar een bepaalde setup toe, waardoor alles in de soep loopt af en toe. Also, waar ik laatst achter kwam en wat mij heel erg heeft geholpen met brad, is dat je de slips en ducks en al die shit kan cancellen. Dus gewoon g drukken en dan kan je weer alle kanten op drukken zonder dat je weer in andere stances gaat. Dat is dus goed voor als je je stancen wilt cancellen naar een throw toe. Je combo's vond ik ook niet consistent goed, uit bepaalde launchers/crumples doe je echt goede shit, maar uit andere laat je weer een heleboel damage/setup potentieel liggen. Ik vind zelf nog steeds 66p+kp naar long ducking of phasing turn echt een goddelijke ender, omdat je daarna echt zoveel druk kan zetten. Ik moet nog testen of je die techroll kan checken, want dan zou je in principe de stances kunnen cancellen naar 46k+g ofzo. Ik denk dat je Brad niet moet opgeven voor Jacky btw, volgens mij is Jacky minstens net zo moeilijk als Brad.

Christiaan: Ik zag bijna geen progress ten opzichte van de vorige keer op de boot, maar je zei al dat dat zo was doordat je broer constant GTA speelt. Enige wat ik ga zeggen waar je aan moet werken zijn de basics. Gebruik wat basic tools: p, 6p, 2p, kijken naar hoe je tegenstander daarop reageert en vervolgens die reacties punishen, bv: je gooit een paar keer p eruit en je ziet dat je tegenstander constant 2p't, dan kun je hem heel makkelijk punishen door 6p eruit te gooien nadat je p doet en als je gaat hitchecken (block, NH of MC), dan kan je zelfs een launcher gaan doen om die 2p af te straffen. Waarschijnlijk weet je dit allemaal al, maar je moet van die kennis gebruik gaan maken op zulke manieren. Op die manier ben je namelijk een meer solide bezig en loop je veel minder risico om op random momenten grote stukken leven te verliezen. Je kan dit soort dingen ook alleen maar trainen door ze in matches te gebruiken, dus dat is ook meer in jouw straatje (omdat je altijd zegt dat je Dojo niet leuk vindt). Probeer het eens, het werkt echt!

Pascal: Voor jou eigenlijk hetzelfde als Christiaan, met de aantekening dat je een nieuw karakter speelt en dat dat dus wel een behoorlijke progress is, omdat ik je Pai best wel nice vond :). Het probleem is alleen dat je vrij vaak op het verkeerde moment wilt aanvallen en dat ik je dan eigenlijk gewoon gratis klappen kan geven. Zelfde advies als aan Christiaan: gebruik een paar basic moves, kijk hoe de tegenstander reageert en bouw daaruit je game op.

Ake: Goed vooruitgegaan op de stick! Je bent nog niet 100% op je oude niveau, maar je pakt een aantal situaties nu wel anders aan (vroeger gebruikte je bv altijd defensive move p+k, terwijl je nu ook losse evades daartussen gebruikt), goeie shit! Je hebt af en toe nog wel eens random executiefouten (LOL toen je jezelf random een ringout gaf bij een stage met half-wall, haha!), maar dat komt vanzelf wel goed. Het lijkt alsof je echt de spirit hebt om jezelf te verbeteren en de resultaten zijn merkbaar: ga zo door!

Kareem: Het gaat leuk worden zaterdag, het is altijd close lijkt wel. Ik moet echt gaan werken aan de manier waarop ik met staggers omga, want vrijwel elke keer dat je me in een stagger krijg ben ik gewoon de ronde kwijt, dat vond ik wel erg slecht aan mezelf :(. Ik zag je af en toe dingen doen waarvan ik dacht 'uh..dat zou ik anders doen', maar ik kan m'n vinger er niet echt meer opleggen wat dat nou was, sorry :p. Good games.

El Blaze: Supershockerend dat jij er ook opeens bij was..en net zo snel weer was verdwenen. Dat roze masker moet ik ook maar eens gaan unlocken in quest mode. Jammer dat ik geen games tegen de enige echte heb kunnen spelen, maar je kan niet alles hebben......................

Over mezelf: Heel tevreden over dit weekend, ik maak steeds minder fouten in alle situaties, m'n movement wordt steeds beter en m'n secondaries kunnen al aardig meekomen :). Enige wat ik wel heel erg merkte tegen Ogi is dat m'n speltempo (m'n 'ritme' om het zo maar te zeggen) vrij laag ligt, en ik wist absoluut niet hoe ik hem moest dwingen op mijn ritme te spelen. Het lukte me uiteindelijk af en toe wel mee te komen in zijn ritme en in dat ritme voelde ik af en toe zelf gewoon de druk die Lau dan op je kan zetten. Dat is dus wel iets om naartoe te werken: zelf dat hoge ritme kunnen pakken en afdwingen op je tegenstander.

Bedankt voor de goede games, guys! Heb nu al zin in de volgende meet, laten we asap een volgende datum prikken!

2. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Krye:
    Ik heb ergens op vfdc gelezen dat je de techroll kan checken. Moet je na /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif+/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/k.gif/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif eerst naar /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif ducking gaan en vanuit daar kijken welke kant de vijand op techrollt en met een phasing turn in dezelfde richting erachteraan gaan. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif+/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/k.gif of /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/d.gif/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif of /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/g.gif->throw is dan (natuurlijk) de aangeraden mixup.

Bedankt voor de analyse. Ik moet die G-cancel er gewoon indrillen, 'geen move uit slipping = G', altijd, zonder falen. Combo's waren inderdaad niet sterk dit weekend. Ik heb ook nog met Yrv over de hele handel gebabbeld en er zijn een aantal dingen die ik echt van de grond af aan opnieuw moet opbouwen. Ik moet vooral wat rust in m'n spel zien te krijgen, eerst bekijken wat er gebeurt en op basis daarvan beslissingen nemen, "durven niets te doen", te vaak gooi ik er zo maar wat tussendoor, er is wel een zekere logica met de bewegingen die ik dan probeer maar het kan veel beter en specifieker.

aside:
    SSS is a movie set after SAC 2nd gig/season. It stands for Solid State Society. Just watched episode 9 of the first season again last night, awesome that they created an entire episode about a chatroom discussion in Shirow's signature dense style of conversation. Doubly awesome how they had Motoko's avatar be Chroma from the Man-Machine Interface comics, another tip-off to the fans.

Current fascination: Van Der Graaf Generator. Don't look it up if you don't know Prog Rock, you'll get headaches. Nifty sound, rock music without guitars ^_^ with some of the best drums and sax work the world knows.

3. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    great report krye, props.
    I actually think that you wrote the reason why sof and I put jacky behind vorts name: it's because he sometimes makes his stuff too complicated. you can get really lost playing characters such as brad and getting back to jacky and to his more basics based game would really help vort along i think. even if it's just for a little while, maybe he'll get some ideas on how to implement jacky gameplay into his brad game.

if anyone has time this week, i'm up for some games, especially with wcg next weekend right? let's meet up somewhere/anywhere!

4. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Twan: Zou kunnen wat je over Jacky zegt, ik snap helemaal niks van hem, dus eigenlijk kan ik daar ook geen uitspraak over doen :p.

Ik wil nog wel wat spelen, dat moet dan morgen of donderdag gebeuren.

Maurits: Nice shit over die Oki game, ik zal er eens naar kijken. Goed om met Brad eens naartoe te werken :).

Also ik ben tegen je advies ingegaan en heb toch die Van der Graaf Generator eens opgezocht op Youtube. Ik vind het wel cool klinken! Enige wat me niet bevalt is die dude die zingt, hij kan wel zingen, maar ik vind het niet mooi zegmaar. Special props naar die dude die twee saxofoons tegelijkertijd speelt: wtf.

Misschien is Hiromi wel wat voor jou, ik weet dat je zei dat je niet van non-vocale muziek houdt, maar dit is zo energiek, je kan de vocals bijna niet missen:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PcccRCdOx2Y"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PcccRCdOx2Y" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

(niet letten op haar gezichtsuitdrukkingen...lol.)

5. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Dus over afgelopen zaterdag. Aangezien ik al enkele maanden niet meer had gespeeld daarvoor en pas een week van te voren weer begon er mee had ik niet al te hoge verwachtingen van me eigen spel. Het viel me nog mee hoe het ging I guess. Die paar sessies online waren wel hard nodig om me skill level weer beetje terug te krijgen. Thing is dat de rest van jullie niet stil zijn blijven hangen heh.
    Ik heb zondag samen met me pappie me stick zitten fixen door de RT knop met de B knop om te wisselen. 3 pogingen waren nodig om het goed te laten werken (overgevoelige A knop, niet werkende nieuwe B knop etc etc) maar goed bij deze heb ik weer een werkende stick die nu makkelijk herkenbaar is op meetings =P
    Verder de mededeling dat ik Jacky officeel drop, hij ligt me niet en vindt het ook niet leuk met hem te spelen really. Ik ben nu met Shun bezig en krijg spontaan zin in VF weer. Dit gevoel kreeg dus helemaal niet met Jacky.

Sof: Thanks for hosting! Al denk ik dat de inrichting van de TV's wel iets handiger had gekunt. Vond het erg leuk dat je kleine bruine katje spontaan op me schoot kwam klimmen en tegen me arm aan ging... erhm... liggen? (In b4 krye saying 'cat fetish')
    Verder ga ik niet te veel in op je spel zelf. We hadden leuke games!

Vor: Helaas niet gespeeld this time around, next time!

Ogi: Again: Thanks a lot for bringing the gunpla =D
    We had some really good games with Akira vs Aoi, alas like usual I start to lose creativity with Aoi after a few matches which really showed in you kicking my ass after the first 10 matches.
    I was impressed with your Kage (as a spectactor) the way you move him around really keeps the pressure on your opponent.
    Hope to see you again soonish on a next meet!

NgTwan: Left the battlefield early, next time gadget!

Krye: Ik kon vrij weinig tegen je beginnen en ben er ook van overtuigt dat je atm het beste van nederland bent in VF.

Seiko: Net als Vortigar, niet tegen kunnen spelen this time around. Zag dat je aardig aan het asskicken was met wolf though

Fulan: Vond je in alle eerlijkheid niet echt er op vooruit gegaan. Je viel vrij vaak in patronen etc. en je ego mag je opzich ook wel wat minder uitstralen.

The P (Pai, Pascal, Patrick, Protaku (streep door wat niet van toepassing is): Je kreeg me redelijk pissig met je simpele Pai. En ik zweer bij deze wraak voor die 20-3 =P

Ake: Je maakte goeie vorderingen met je stick, good to see! In het begin van onze games was je erg veel aan het crouchen en vrat daardoor ontzettend veel mids van me. Toen je daar mee ophield kwam je hard terug. GG's

El Blaze: Ik zag je in een flits voorbij komen toen mijn ass gekicked werdt door PP en je was sneller weg dan je Hotdog kon zeggen. Ik was net zo verbaasd als Krye =P

6. akebueno

akebueno Well-Known Member

bedankt Sof voor je gastvrijheid! de meeting was weer vet! Ogi, leuk je weer gezien te hebben. ik ga niets toevoegen aan die lange essay's /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif GG's aan iedereen en tot de volgende meet (moge deze niet te lang op zich laten wachten)

ps @Kareem, als je nog gaat bestellen, doe voor mij 8 witte sanwa buttons + 1 witte seismitsu bol. laat ff weten wat de kosten zijn, dan maak ik het over.

pps wat betreft WCG, hoe laat is jullie match? want ik zit ook nog met een verjaardag...

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Onze match is 14:10, maar als je gratis met ons naar binnen wilt moet je er al om 9:30-ish zijn (en even je volledige naam doorgeven via pm ofzo).

@Spoon: jij en je cat fetish.. Cool dat je het spel spontaan weer leuk vindt door met Shun te gaan spelen! Wat vind je precies leuk aan hem?

8. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Mijn report over 19/20/21 september in Almere:

Krye: Ik weet niet meer wat ik moet zeggen over jou. Je blijft elke nieuwe meeting weer op een hoog niveau spelen. Laat ik het zo zeggen je gaat niet achteruit. Execution is hoog. Verdediging is top. Spacing perfect. Aanpassingsvermogen is goed. Mijn aandacht mag geen moment verslappen als ik tegen jou speel. Ik kan alleen maar zeggen ga zo door.

Fulaani: Jij speelde ook weer je game zoals we van je gewend zijn. De tegenstander krijgt high damaging combos of high damaging throws op zijn muil. Je moet goed kunnen strugglen en throw escapen tegen jouw Goh. Ik vond ook wat meer rust in je spel zitten. Meestal wil je de tegenstander zo snel mogelijk afmaken, maar nu deed je het soms rustig aan en dat is goed. Ik weet verder niets toe te voegen. Je speelde even goed als altijd. Je zou wel wat aan je spacing kunnen verbeteren denk ik.

Spoon: Alleen zien spelen. Ik vond het heel dapper dat je eerlijk toegaf waarom je niet van die persoon kon winnen. Je hebt je mannelijke trots opzij gezet en je hart gelucht. Netjes. In het algemeen wil ik zeggen dat je je niet hoeft te schamen om een mindere speler om tips te vragen. Wordt je de hele tijd geraakt door dezelfde shit vraag dan gewoon aan diegene hoe er mee om te gaan. Zo helpen jullie elkander om beter te worden. Oke dat is eruit.

Je hebt Aoi aardig onder de knie vind ik alsnog. Jij kunt 10 x beter worden als je de moeite neemt om andere characters movelists te bekijken. Je hoeft ze niet te spelen alleen kijken wat hun opties zijn. Ik zie zo vaak dat je maar roekeloos gokt of iets te punishen is ja of nee. En dan eet je een CH of whifft jouw throw attempt. Ik wil je niet beladen met kritiek of zo. Maar ik zie dat je heel veel plezier in het spel hebt en dat je graag beter wilt worden. Als we met zijn allen steeds beter worden dwingen we elkaar om met nieuwe shit te komen anders raak je achter. Ik heb het gevoel dat de taktieken van een jaar geleden nog steeds werken op jou. Maar een positieve noot om mee te eindigen. Voor deze ene keer zal ik jouw 'gestolen' xbox argument accepteren als de reden dat je wat minder speelde. Denk bij deze post over Spoon achter elke zin een smiley en een knipoog anders is het wel erg negatief.

Masterpasje: Goede shit zoals altijd. Veel mensen hebben moeite met je speelstijl dus waarom zou je het veranderen. Toch zou ik graag zien dat je je frames kent. Nu gok je vaak wanneer het jouw beurt is om aan te vallen. Lion vind ik wel goed passen bij jouw hit-and-run approach in fighting games. Ik weet niet of je nu elke keer met een ander character wilt komen? Raak je anders verveeld? Je zou snel level up gaan als je de moeite neemt om de dojo te bezoeken en nooit meer tegen de computer speelt met je main characters. Maar dit heb ik al eerder verteld. In ieder geval leuk dat je er weer bij was.

Ogi: Respect. Na een paar potjes tegen jou wist ik dat winnen heel moeilijk ging worden. Je lange ervaring in VF is duidelijk te merken. Je deed ETEGs en fuzzy guard na vrijwel alles. Dan wordt het hard werken om een hit te landen. Je execution was werkelijk ongelooflijk zowel met Kage als Akira. Ik heb je niets maar dan ook niets zien missen. Vorig jaar konden we nog wel winnen van je, maar deze keer heb je iedereen gesloopt. Ik had na het spelen tegen jou echt een pwned gevoel wat niet prettig was. Veruit de beste speler van het weekend. Btw ik vond mijn eigen verdediging altijd wel redelijk, maar nu ik die van jou heb gezien weet ik dat die nog lang niet perfect is. Nog bedankt voor die paar Wolf dingen die je verteld hebt. Ik vond het ook heerlijk om naar je matches te kijken.

Vortigar: Je speelt goed vind ik hoor en je weet heel veel over Brad te vertellen. Execution is momenteel beter dan ooit. Anger management heeft geholpen zo te merken. Je denkt altijd dat het aan Brads opties ligt als je verliest. Ik denk dat je gewoon de characters die wij spelen moet doornemen. Dat scheelt al een hoop. Toch zie ik wel dat je andere mensen het soms heel moelijk maakt. Pressure geven kun je wel. Probeer tijdens je aanval eens te evaden of te backdashen in plaats van een p of 2p. Ik pak je vaak op momenten omdat ik precies weet welke patronen je gebruikt en dan met de juiste counter kom. We hebben even gepraat over heel de zooi en ik denk dat je mij wel begreep. Bedankt voor het luisteren.

Sofiane: De SPOD-master! Geweldig om te zien hoe vaak die raak ging. Echt zo´n ´Lekker voor je!!´ move. Je gebruikt die half- circular moves van Akira echt goed nu. Ik durf bijna niet meer te evaden na een techroll. Je gebruikt Akira´s 66p, fc6pp en offensive p ook heel goed. Met die pressure en mindgames die je nu gebruikt vraag ik mij af hoe je het zal doen in een volgend toernooi onder elkaar. Jij verliest ook nooit je niveau net zo als Krye. Je speelt altijd supersolide en raakt zelden in paniek in moeilijke situaties. Nu wil ik een keer tegen je spelen op een stick waarmee je 100 procent kan geven. Cool dat je naast Tekken ook VF hebt gekozen om serieus mee door te gaan.

Akebueno: Weer nieuwe setups gezien! Je begint Shun nu steeds meer en meer te snappen. Je gooide echt veel verschillende moves erin en dat is confusing voor je tegenstander want je blijft onvoorspelbaar. Als je je padskills volledig hebt geintegreerd in je stick dan kan het heel leuk worden. Je voortgang is minimaal elke keer, maar wel degelijk aanwezig. Ik hoop dat je nu inmiddels wel begrijpt waarom je niet zoveel moet bukken. Fuzzy guarden is goed, maar geen 5 seconden lang. Het valt echt op. Probeer anders een beetje te spacen of zo.

Andere dingen: Heel vet dat echt de hele VF crew aanwezig was, zo kon ik ook voor mijzelf een beetje kijken waar ik nu sta. Ik moet ook zeggen dat mijn mening over bepaalde spelers nu veranderd is. Ik heb heel lang een soort top tien a la NGKrush in mijn hoofd gehad. Deze is na het weekend helemaal omgegooid. sommige spelers waren beter dan ik had verwacht en sommige spelers waarvoor ik bang was vallen eigenlijk wel mee. Maar dit komt omdat ik ook heel character specific heb zitten trainen. Na elke meeting probeer ik mijn zwakheden weg te vijlen.

We hadden lekker veel setups om te spelen en eten en drinken was goed verkrijgbaar. Het is gewoon een goede plek voor meetings, klaar. Er hing ook een hele chille sfeer. Sommige mensen helpen anderen als ze steeds ergens in trappen. Het gaat de goede kant op.

Ik schrijf hierna een andere post met een aantal ideeen om het level nog hoger op te schroeven. Ik zou het waarderen als iedereen deze leest en zijn mening erover geeft. Misschien kunnen we wat dingen in praktijk brengen.

Tot een volgende keer maar weer, vriendjes en vriendinnetjes!

-Yrvin-

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Bedankt voor het grote compliment Yrvin! Ik doe elke keer dat ik speel weer m'n best om te winnen en het is fijn dat dat gewaardeerd wordt :).

Ben heel benieuwd naar die post met ideeen, komt die vandaag nog?

10. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

In after Krye saying Cat fetish
    Wat ik leuk vindt aan shun is dat ie hoge schade heeft, drink management, niet al te moeilijke executie van moves, simpele maar effectieve throw game en the potential for tricky high level play.

@Seiko Killa, gelukkig maar dat mijn excuse geaccepteerd wordt haha
    No worries though, je post komt niet negatief op me over. Opbouwende kritiek is goed

11. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

lol ik ben eerder

12. Fulan

Fulan Well-Known Member

lol, ik dacht dat het sarcasme wel duidelijk was. 9 van de 10 keer is het niet serieus bedoeld. Twan zei dat je mijn opmerkingen als 'taunts' zag? Het was gewoon bedoeld om de sfeer wat minder grimmig te maken, ik zag je chagereinig kijken dus.

13. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Tja, dan is het nu zeker weer mijn beurt om mijn verslag te doen, nietwaar?
    Ik stel dat iedere keer uit en dat verbaast me niet omdat dat simpelweg niet mijn sterkste kant is. Ik heb een hoop gespeeld en gezien, maar om dat nu te verwerken in een verslagje dat tips bevat als "je moet meer spacing/fuzzy-guard/laag blocken/enz. gebruiken"; dat is teveel gevraagd.

Ik was flink onder de indruk van Ogi. Tegen Kage spelen betekent: houd je back-throw-escapes in de gaten. Dat weet ik, ik heb ook heerlijk zitten back-throw-escapen....en nog had dat geen effect want je greep me op alle momenten dat ik het niet invoerde! Dat waren er kennelijk toch teveel, want ik ben wel heel vaak de lucht ingegooid. Nu is dat nog tot daar aan toe als ik dat ook eens terug mocht doen, maar...jij bent werkelijk nauwelijks te gooien. Ik heb van alles geprobeerd, heel veel afgewisseld met mijn timing en de verschillende situaties maar steeds deed je een vlugge backdash of een simpele punch of zo...heel vervelend.

Voor de rest heb ik niet zoveel mensen gezien die me in positieve of negatieve manier verbaasd hebben. Ieders niveau was wel zo ongeveer als ik het kende. Ik ben redelijk tevreden over mijn eigen niveau met Pai. Alleen tegen Krye merkte ik dat ik met Lion nèt dat beetje meer kan dan met haar. Gelukkig kreeg ik juist tegen Krye nog een kans om ook nog een sessie(tje) met Lion te spelen.
    Nog eens uitleggen: Als ik ineens met iemand anders speel, betekent dat in principe niet dat ik een ander karakter helemaal heb laten vallen of zo. Ik vind het spel gewoonweg zo leuk dat ik heel graag nieuwe karakters uitprobeer en zeker wil ik al mijn oude karakters weer helemaal opnieuw uitpluizen. Het kan dus ook bij volgende meetings heel goed zijn dat ik ineens weer met iemand anders speel. But don't worry, Lion hasn't gone anywhere. Ik moet namelijk zelf ook wel bekennen dat Lion, van alle karakters, toch echt het beste bij mijn speelstijl past. (En hij heeft zo'n leuke charge-move, y'know ^^)

Het was weer leuk, mensen! Tot spoedig. En dat de beste zaterdag maar moge winnen. Wordt het Lau tegen Goh, of heeft een van jullie nog een verrassing in petto?

Oh, en Twan, als je niks te doen hebt...ik ben eigenlijk altijd beschikbaar, zoals je weet. Ik had je nog willen bellen maar kon je nummer niet meer vinden. ^_^;

14. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Bij de meeste mensen is het me wel duidelijk, bij andere mensen weet ik niet altijd zeker hoe ik het op moet vatten.
    maar goed bij deze weet ik het

15. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Guys, ik zal zo snel mogelijk een report doen, ben de laatste paar dagen druk geweest met mijn nieuwe baan en prive omstandigheden. Echter zal ik alleen comments posten van mensen die ook comments over mijn speelstijl hebben gegeven, vind het jammer dat een aantal mensen dit gewoon continue weigeren te doen, het is maar een kleine moeite en mensen leren er wat van.

Greetz,

Sofiane

16. Fulan

Fulan Well-Known Member

mijn comments komen nog /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

17. Ogi

Ogi Well-Known Member

ok here is my report...

frist of all thx sof for hosting for this meeting! i had fun! great hosting!

i was glad to see everyone again, and u all have imporved greatly!!!

i was bit quiet on saturday, didnt talk much etc, i'm sorry about that! becuz i played way too much on friday night...

didnt play much vf since i came back from japan, and suddenly played a ton, my hands and arms's muscles hurt a lot after friday night...

anyway i enjoyed the meeting, and thx everyone who showed up!

@ake
    good to see u are using a stick now!!! great improvement!!! keep going!! good mix up with shun's strings, and knows when to use low kick to annoying ppl lol. drinking while u had chance is also a plus point! not only use p+g throws but mix up with more throws would be nice, and try to master character specific combos and max dmg combos can help a lot of ur game i think. anyway good games.

@twan
    too bad didnt get chance to play kage vs jeffry. but akira vs jeffry was nice too! very good spacing! good delay game! maybe try to techroll more, it might help ur defense i think. dont be afraid to tech, after tech if u guessed right, u may have big adv to counter opp's attack!

@sof
    fuzzy was nice. improved a lot since last time we played! dlc and spod commands input are impresive! play akira = training hard! i know the feellings! missing byakko at the end of combo doesnt feel good. so keep practicing!!! outside the combos and throw escapes others are great, like okis, fuzzy, punish are in their place! good stuff!

@fulan
    nice to meet u! cooler dude than i though, pretty talkactive, which i like it alot lol. but sometimes u should STFU more(jokes). good games! not hurry, no rushdown. time the shoulder(like afeter some of the throws)etc. knows how to deal with kage's 3p+k(vs goh), evade omk was impressive! i think everything u did are good atm, like i said pretty moral(maybe need to thx ur goh teacher mr pressure jideo?lol).

throw escape is good, fuzzy is good. a lot of p,3p which i like a lot! keep going!

maybe mix up with more throws not 270 all the time, didnt see u use goh's 62p+g at all. after that throw sometimes its easy for goh to setup some om attacks and sabakis etc. use more 64p+g throws when u behind the wall etc. also at the end of the round when u and opp both at low health, dont randomly throw out moves like 33p or 66k, if it wiffs u fuked.

there are some easy mixups like:
    lp(ch), 11(back dash)4 shoulder
    shoulder stagger => dash in 270
    shoulder stagger => 33p (vs duckers)
    shoulder stagger => 66p(ch) 4p+g or 3k+g(ch) 6p+g (vs abare)
    shoulder stagger => catch throw (vs struggle eteg)
    see what opp does, then try to use the right solutions!

good luck at holland wcg finals!

@spoon
    u can play on a stick now!! thats just wooot!!! good yomi as always lol. and i kept falling for it lol. some of the cancles are good too! maybe try to study some her punish moves, when u are at big adv try to take some guranted dmgs would be nice!

@masterpasje
    pretty agressive play style i see lol! for a pad player i think u did pretty good! maybe try to use a stick sometime? i think it can improve ur gameplay a lot, look at ake and spoon lol! also try not doing the same setup over and over again, try to mix up more setups maybe it can improve ur game greatly i think! if its possible try to punishing with throws(when u have big adv). when u at little adv try to use elbows, then keep ur guessing going...etc no need to hurry or worry lol, just play at ur own tempo, little by little, it will be ok!

@vortigar
    good games! good brad's back turned setups. combos and setups worked good! i think u should stick with brad not switching to lion or whatever say jacky lol.

@El blaze(aka Yrvin)
    great wolf man! i am impressed! and i like ur style! u can fuzzy, throwescape, reading opp's movment etc. high lev! i had fun games with ur wolf, cuz i think i am kin leak of vs wolf exp so i think its good for me to play ur wolf! i ate a lot low throws and some shinnywizard in da face lol(ur yomi is good, it proved again). i fuzzy'd a lot and u saw that, then i got low throwed lol. and u and krye are the only guys asked me questions after some of the matches which its very good! lol i dont know u kept using evade attack me all the time of begin of the round lol. watch more wolf matches, and learn more tricks,setups of him, ur wolf will be more deadly lol. moral player keep going!

@krye
    good player, moral! hit checking 3ppk good stuff! mixup with throws are also nice! spacing is good! fuzzy good! the problem is dont be afraid to delay attack or throw, just use 46p, vs failed evade etc. try to punish with 46p when its possible, more dmg how better lol. after 8kk stragger, try to mix up more. not only throw, but also use his two half cir tools. or upper(vs abare). dont easlier throw that low half cir kick after opp techrolled.

also good luck at holland wcg finals!

ok i finished

i dont know ur guys characters so well, so i just try to give some tips from what i saw and played. its ok guys, kage is a hard character to deal with so dont give up and keep going lol!

seeya all next time(maybe)

ogi

P.S i didnt recheck the spelling, i am lazy! plz forgive me! lol

18. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

het is niet dat ik niet wil maar meer dat ik niet zo veel nuttigs kan toevoegen. Ik bedoel, ik kan zeggen "ik zag niet zo veel nieuws" maar dat is dan puur gebaseerd op de paar games die wij tegen elkaar gespeeld hebben en het is ook niet een comment waar je veel mee kan denk ik.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">u can play on a stick now!! thats just wooot!!! good yomi as always lol. and i kept falling for it lol. some of the cancles are good too! maybe try to study some her punish moves, when u are at big adv try to take some guranted dmgs would be nice! </div></div> haha thanks =)
    I'm playing stick for a bit now and it comes pretty natural to me now, I totally forgot I was still playing pad when I last saw you heh

19. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Thx for the pointers Ogi. You are right about me never delaying my attacks, I only do it from Kokei atm. I´ll work on that! I noticed I should work on my game after 8kk myself, I never mixed it up this weekend!

Looking forward to the rest of the reports+Yrvin's grand scheme of raising the level of play!

20. akebueno

akebueno Well-Known Member

je hebt gelijk, bij deze nog ff mijn kleine bijdrage mbt verbeterpunten

@Sof
    Wat me opviel bij jou was dat je na mijn backturned constant staand blockte. Hierdoor kon ik steeds mijn down kick raken. (deze is -15 op block) je bent zoiezo de minst abare speler, maar misschien is een goed getimde low punch een optie bij mijn strings. Wouter en Pascal deden dat wel eens, waardoor ik dan weer moest mixen.

@Spoon
    Bekijk je punishing opties eens! Je 12f slaps (HOW CAN SHE SLAP?!) is een goede optie tegen shun (minus 3 drinks for you buddy). Mijn defensive move and mule kick zijn moves die ik vaak gebruik en punishable…check de punishment list ook voor de andere characters http://virtuafighter.com/wiki/doku.php?id=playground:punishment

@Pascal
    In onze matches deed je vaak een low punch nadat je geblockt werd. Pas hiermee op, omdat je zwaar gestraft kan worden. Pai’s ffk+g o.a.

@Vortigar
    Je had het erover dat veel mensen tegen jou aan het evaden waren, waaronder ik. Gooi eens wat vaker je full circulars eruit als je een move hebt geblockt. k+g is een goeie (-5 op block) en op CH krijg je ook down k+g erbij! Wat is dat? 40 dmg…sweet!

@Twan en Kareem en Ogi
    Vooral vrijdag tegen julllie gespeeld…eerlijk gezegd kan ik niets meer herinneren wat je zou kunnen verbeteren.

@Yrvin en Krye
    De drie beste spelers van het weekend (Ogi included). Ik was redelijk kansloos…jullie counterde goed mijn speelstijl. tja op het moment kan ik zo even niets bedenken

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice