VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

dus, wanneer doen we weer een meeting?

2. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Dit weekend bij jou thuis? :p

Zeg het maar, ik ben vrij de komende weekenden.

3. Fulan

Fulan Well-Known Member

dus alsjeblieft stuur een berichtje naar sega. lees mn vorige post voor link.

4. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Allang gedaan :).

Kleine meet bij Twan thuis gister, ik, Sofiane, Twan en Kareem waren er, we hebben wat vids opgenomen, ik zal ze ff uploaden op youtube en ze dan hier posten

5. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Oh wauw, ik heb echt weer de leukste poule op de WCG:

Ik zit bij:

- Canada
    - USA
    - Korea
    - Australie (lijkt het op, maar zou ook Nieuw Zeeland kunnen zijn)
    - Mexico

Bikkelpoule!

6. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

oh wow hardcore!
    Als je door deze poule komt dan is de finale zo goed als van jou haha

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    lol nee, de nr 1 en 2 van groep d worden na de groepsfase tegen de nr 1 en 2 van groep a geplaatst, groep a heeft oa japan... woohoo

8. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Woooooooooooooooooh
    Ben net terug van The Dark knight
    Steengoede film zeg, verhaal&actie waren subliem en de joker werdt echt super goed neer gezet.

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    @Spoon: Yeah, hele vette film. Ik ben verbaasd dat je em nu pas gezien hebt!

Over 30 dagen ofzo wordt WCG gespeeld, ik ben momenteel bezig om m'n game wat te verscherpen, dus werken aan punishment, spacing (ik gooi soms nog teveel random moves eruit) en wat extra setup bedenken of oudere setups uitbreiden/verbeteren. Maar alles verscherpen werkt alleen goed als je het ook in de praktijk erin brengt!

Ik speel regelmatig (vrijwel wekelijks) nu met wat mensen een dagje bij Twan thuis, maar ik wil graag zo goed mogelijk voorbereid zijn en daarom dus ook tegen zoveel mogelijk verschillende mensen spelen.

Daarom bij deze de vraag of jullie nog te porren zijn voor een grote meeting tussendoor?

Aangezien ik naar Keulen (WCG-locatie) vertrek op 3 of 4 november, lijkt het me handig als het dan op een datum daarvoor gebeurt :p. Het komt waarschijnlijk iedereen het beste uit als het tijdens een weekend gebeurt, dus dan houden we 3 data over, maar omdat 11/12 erg kort dag is en ik op 11 oktober geen tijd heb uiteindelijk maar 2:

De weekenden:

- 18/19 oktober
    - 25/26 oktober

Ik zou graag horen of jullie zin hebben in een meeting, maar ook of iemand een locatie ter beschikking heeft, bij mij thuis kan het namelijk niet plaatsvinden (mijn ouders zijn thuis, dus de benedenverdieping is niet beschikbaar).

bvd

10. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Ok sorry voor het lange wachten, maar hier is mijn beloofde post. Hoe kunnen we elkaar nog meer helpen om beter te worden? Ik ga echt heel kritisch zijn dus schrik niet... Je mag mij na het lezen van deze post een klootzak vinden, dat maakt niet uit. Ik wil alleen maar het beste voor de VF community. Ik heb enkel goede bedoelingen. Let's go!

Er worden af en toe wel tips aan elkaar gegeven, maar ik vraag mij af of daar wel wat mee gedaan wordt. Nu ligt dat ook wel een beetje aan de bagger training mode in VF5. Maar dit valt op te lossen door met zijn tweeen naar de Dojo te gaan en wat dingen te testen. Voor dat ik iedereen de grond in ga boren met mijn kritieken ga ik jullie eerst allemaal ophemelen. Anders ga ik wel erg gehaat worden. Dus hieronder volgt een verhaaltje hoe ik mijn skills omhoog heb gekrikt door tips van jullie.

Belangrijk om te weten is dat ik heel lang heb gedacht: Een speler waarvan ik altijd win kan mij nooit nuttige tips geven. Waarom zou ik luisteren naar een mindere speler? Een aantal van jullie vertelden dingen over Wolf waarvan ik raar opkeek. Zo van: ik zie jou die move nooit gebruiken, waarom gebruik je die combo niet enz.. Serieus toen dacht ik altijd bij mijzelf: Dude wie speelt er nu al jaren Wolf? Wie weet het nu het beste? Ik versla jou makkelijk en ik ga echt niet naar een noob luisteren. Ook wist ik elk punt van kritiek op mijn spel te pareren met een ja, maar je kan beter dit doen. Die gedachte heb ik inmiddels opzij gezet en het afgelopen jaar heb ik zoveel mogelijk tips van jullie geimplementeerd in mijn spel. En heeft dat geholpen? Hell yeah kan ik wel zeggen. Ik ga nu letterlijk vertellen voor ieder persoon hoe jullie mij beter hebben gemaakt. Sommige dingen gaan heel ver terug, maar ik ben ze niet vergeten. Ok komt ie:

Fulaani: Wolf's perfect giant swing. Heb ik heel lang genegeerd omdat ik zijn beide 360 throws voldoende vond qua damage. 360 = 75, perfect GS = 80. Ook vond ik het vervelend dat je na de GS ver van je tegenstander terecht komt en weer moet binnen proberen te komen. En een perfect GS uitvoeren vond ik nu niet echt makkelijk. Maar omdat ik besefte dat geen enkele Wolf speler zonder kan ben ik hardcore die 6 frames hcf motion gaan trainen. Eerst kon ik hen alleen consistent van p2 kant. Nu inmiddels bijna 100% van beide kanten. Ik merk het ook aan mijn tegenstanders dat ze wat voorzichtiger spelen nu de GS op de loer ligt.

Bounce combos. Heel lang finishte ik mijn juggles met hcb+pp(screw hooks) omdat ik niet anders gewend was van VF4E en VF5(PS3). De 9p+k(bounce) vond ik heel lang niet nodig in juggles omdat ik dacht dat screw hooks maximale schade was. Fulaani dacht eerst dat 9p+k veel meer schade was, maar bij nader onderzoek was het maar 3 pts meer schade. Maar goed alle extra damage is meegenomen dus ik doe nu niets anders meer. Ook liet jij mij een keer een filmpje zien met Wolf combos. Toen zag ik pas hoeveel andere combostarters hij nog had waarvan ik het bestaan niet eens wist(Dat is ook wel logisch als je nog steeds VF4E thuis speelt). Dus toen had ik nog meer manieren om schade uit te delen.
    Kareem bedankt!

Krye: Lei-Fei's tech catch na een head crumple. Ik wist van het bestaan af, maar gebruikte het niet omdat ik nooit verwachte dat mensen hierin zouden trappen. Deze tip van jou heb ik heel lang niet serieus genomen omdat jij niet Lei-Fei speelde. Waarom zou ik naar jou luisteren? Maar jij zag het wel gebruikt worden door andere Lei-Fei spelers vertelde je. Ik deed liever een mooie combo i.p.v. een setup voor meer schade. Toen heb ik een beetje in Dojo zitten spelen met de tech-catch en de schade die je eruit kan halen is echt abnormaal. Dus nu gebruik ik hem ook als ik met Lei-Fei speel. Je gaf me zelfs een optie wat te doen als mensen de tech-catch herkennen en in place techen.(33k+gk = 2 lage kicks) Dat werkt ook perfect moet ik zeggen.

Fuzzy guard. Niet zozeer dat je dit tegen mij zei, maar jij gebruikte het al bij je 2e meeting geloof ik. En dat vond ik best wel knap voor een toen nog nieuwe speler. p, throw en 2p, throw werkt niet op jou. Ik merk gewoon als ik tegen je speel en als ik je zie spelen dat het echt een effectieve tool is. Fuzzy guard gebruik ik zelden omdat ik door mijn ervaring vaak weet of de tegenstander gaat gooien of aanvallen en op de juiste manier reageer. Maar doordat het algemene niveau in ons groepje stijgt wordt dit steeds moeilijker. Jij hebt voor mij gewoon bewezen dat fuzzy guard een must is op hoog niveau. Het haalt een hoop mixups weg bij je tegenstander.
    Wouter bedankt!

NGKrush: Low sweeps punishen met Wolf's hitthrow(4k+g~p+g). Heel lang heb ik er mee weg kunnen komen om low throws te doen, maar Twan bleef er op hameren dat ik dit moest leren voordat mensen de low throws gingen escapen. Ik heb er veel moeite mee gehad om dit uit mijn systeem te krijgen, want het was een automatisme geworden om alle geblokte lows te straffen met low throw. Toch is het mij gelukt en ik heb er 66 damage voor terug gekregen. Niet slecht.

Lei-Fei stance switching. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Dit had ik zelf niet in de gaten, maar toen ik Lei-Fei net speelde vond ik het leuk om van stance naar een andere stance te gaan. Het stond stoer en mijn tegenstanders kwamen vanzelf wel dacht ik. Maar mensen gingen alleen maar terugturtlen en vaak werd ik uit een stance geslagen. Nu probeer ik meestal op mijn tegenstanders lip te blijven en van een afstand meer te spacen i.p.v. wijs doen met mijn stances. Van dichtbij mag ik wel met stances spelen omdat dat veel effectiever is. Het is misschien maar iets heel kleins deze tip, maar mensen worden niet bang als je wint door te turtlen. Wel als je goede mixups gebruikt in their faces.

Flows bedenken/creeren met Lei-Fei. Hier was ik heel lang op tegen omdat ik het idee stom vond. Het kwam voor mij erg nooby over dat ik heel simpel met Lei-Fei moest spelen terwijl het een superingewikkeld character is. Ik wilde gelijk al de advanced stuff kunnen. Maar na lang doorzaniken van NGKrush ben ik toch maar eens gaan spelen met simpele strings en simpele mix-ups en dat heeft heeft echt super geholpen. Ik kijk er echt van op hoe effectief het is. Ik doe bijna niets anders meer als ik nu Lei-Fei speel. Ik gebruik maar ca. 6 strings en vanuit daar mix ik de hele tijd.
    Twan bedankt!

Sofiane: Wolf's tech-catch met offensive move p na een stomach crumple. Sinds ik dit gebruik is Wolf's oki alleen maar leuker geworden. Omdat je eindigt met 6p of 6k en niet met de standaard 4k+gk vergissen mensen zich er vaak in en techrollen toch naar de zijkant. Wat dan een bijna gratis backturned low throw oplevert.

Throws mixen bij een wall. Dit vond ik overbodig omdat elke throw van Wolf genoeg schade doet wat je positie ook is. Na een beetje testen in Dojo kwam ik achter zijn zieke throw game bij een wall. Hij heeft een speciale throw die 75 damage geeft en superintimiderend is. Een neutral throw die de tegenstander tegen de muur ketst en in een staande positie voor je neus neerzet met jou in het voordeel. En een luchtwerp throw die de tegenstander hoog tegen de muur knalt voor een high damaging wall combo. De escapes zijn respectievelijk 3p+g, p+g en 4p+g. Geweldig toch! Nu wordt het heel moelijk verdedigen bij de muur.
    Sofiane bedankt!

Spoon: Throw escapes. Ik keek wel raar op toen je in je analyse van een paar maanden terug zei dat ik zelden throws escape. Ik vond dat zelf best wel meevallen. Eerst dacht ik dat het lag aan Aoi. Zij heeft gewoon te veel throw directions dus het blijft vaak gokken wat je moet invoeren. Maar het was niet alleen tegen haar ook tegen anderen werd ik vaak onnodig gethrowd. Toen ik op mij zelf ging letten kreeg ik toch in de gaten dat ik niet in alle verplichte situaties ETEG gebruikte. Meestal was het gewoon luiheid, zo van: ze weten toch niet dat die move te punishen is of hij doet gewoon een attack i.p.v. een throw. Sinsdien vergeet ik ETEG nooit meer. Ik kan nog wel door een andere throw gepakt worden of p,k krijgen, maar ik geef in ieder geval niet op.
    Christiaan bedankt!

Ok genoeg geslijmd. Nu ga ik opsommen wat ik de zwakke punten vind van iedere speler. Doe er mee wat je wilt. Ik heb het beste met je voor. Soms zal ik een uitgebreid verhaal doen en soms heb ik aan 1 woord genoeg. En natuurlijk sla ik mijzelf niet over.

Fulaani: Te aanvallend. Als je eenmaal je aanval begint stop je niet voordat je klappen uitdeelt of zelf krijgt. Het zijn goede flows maar te vaak zie ik een 2p tussendoor of een ch attempt terwijl je op disadvantage staat. Slechte spacing. Vaak als beide spelers aan het wachten zijn whiff je vaak kicks voor iemands neus. Weinig variatie in spel. Misschien ligt dit aan Goh zijn stijl, maar ik vind het heel voorspelbaar worden allemaal. Ondanks dit vergeet je nooit je ETEGs en dat is netjes natuurlijk. Ik zou graag zien dat men leert verdedigen na jou 33p+g(wegrollen voor de groundthrow) en pk~4(fuzzy guard) zodat jij je spel ook weer moet aanpassen. Ook zie ik je throws te weinig escaped worden. Ik ben benieuwd of je dan nog makkelijk met Goh kan winnen tegen een goede verdediging. Jij ziet altijd wel gauw in wat werkt tegen iemand en dan blijf je het ook abusen. Dus iemand lezen en aanpassen doe je wel. In het algemeen lijkt het altijd of je heel erg op de automatische piloot speelt. Aan het einde van een sessie weet je weinig meer te vertellen over de gespeelde matches. Is het een soort roes voor jou om VF te spelen? Je vindt het leuk maar let je wel op?

Sofiane: Voorspelbaar. Jij reageert altijd precies hetzelfde na bepaalde moves van Akira. Na die move A evade je altijd, na move B doe je altijd elbow(66p) en na move C doe je standing p. Betere spelers hebben dit zo door en counteren perfect. Slechte executie. Ik denk dat je beter een stick met een balletje kunt spelen want daar zijn er toch de meeste van in de wereld. Op de PS3 is het allemaal prima, maar op de 360 verlies je puur vanwege de stick en dat is jammer. Throw escapes onder de maat. Je probeert ze wel, maar je timing is meestal net te laat. Na je eigen punishable moves doe je het goed, maar bij een 2p op ch en na een struggle doe je niets.

NGKrush: Te afwachtend. Gebruikt maar handjevol moves. Ik weet dat Jeffrey vreselijk unsafe is, maar je durft bijna niets meer te doen soms. The boot(3k) zal niet altijd blijven werken. Escaped zelden throws. Hier ben je gelukkig wat serieuzer mee bezig nu. Zorg dat je dit onder de knie krijgt. Afhankelijk van frame advantage. Ik heb nooit het gevoel dat jij iemand outsmart in een match. Eerst voordeel krijgen en dan als de tegenstander moet gokken lukt het je om schade te doen. Bij disadvantage druk je liever knopjes dan blok of evade. Dit zie je gelukkig zelf ook in, maar serieus... leer verdedigen. Als iemand knopjes drukt als ze op grote disadvantage staan zijn ze gewoon bang om pakkie te krijgen.

Krye: Kan slecht tegen pressure. Freezed vaak als het allemaal een beetje te veel wordt en doet dan helemaal niets meer. Grappig is dat je het altijd tegen je zelf zegt als dit gebeurt. Dit freezen is wel normaal op zich, maar probeer ten alle tijden rustig te blijven. Ik weet dat het, zeker in casuals, moelijk is om 100% geconcentreerd te blijven, want er staat immers niets op het spel. Damn, ik weet niets anders zinnigs over jou te vertellen. Jou laatste filmpje tegen Kareem heeft veel indruk op mij gemaakt. Volgens mij gaat dat wel goedkomen in Duitsland. Je laat ook altijd netjes weten waarop je aan het trainen bent met Lau. Dat is voor mij een teken dat je meer dan serieus bezig bent met het spel. Coolio!

Spoon: Veel te aanvallend. Jij wil altijd zo snel mogelijk de match afmaken. Naar voren, naar voren alleen maar naar voren. Zo leer je nooit goed verdedigen. Ik zie geen rust in je spel, alleen maar een random rushdown die niet effectief is. Weinig kennis van andere characters. Heb ik al eerder gezegd. Doe je hier niet wat aan dan zul je weinig meer winnen. En luister naar andere Nederlandse Aoi spelers! Ze willen alleen maar dat je beter wordt met haar. Breid je moveset uit en leer more damaging combos op specifieke characters.

Masterpasje: Lak aan frames. Overagressive. Aanval is de beste verdediging. Speelt tegen elke tegenstander hetzelfde spelletje. Ik krijg altijd het gevoel tegen jou dat het niet uitmaakt wat de tegenstander doet jij speelt gewoon je spel en past je totaal niet aan. Je ziet niet dat je steeds in hetzelfde trapt. Al sta je voor of achter in een match, dezelfde patronen blijven terugkomen. Je beweert dat je wel degelijk blokt, maar wij klagen allemaal dat je niet te throwen bent. En doe wat met de tips die we je geven. Geenreactie in de trant van ik kan dat toch niet, gewoon proberen in training mode.

Akebueno: Speelt thuis te weinig. Spreekt voor zich denk ik, druk natuurlijk. Ik hoop dat je een betere tijdsverdeling kan vinden met VF en de rest van je leven. Maar hier heb ik niets over te zeggen. Hoe hoger het niveau van iedereen wordt hoe leuker het spel wordt. Voorspelbare Shun. Ik vermoed dat je nog van een aantal spelers wint puur omdat ze Shun slecht kennen. Met blokken kom je al een heel eind en dat is dan ook wat ik vaak doe tegen Shun. Mensen die interrupten worden gesabakied. Je gebruikt een aantal simpele maar effectieve strings/flows die werken tegen beginners. Als doorgewinterde spelers het heel makkelijk blokken weet je je eigen geen raad. Maar tegen anderen werkt het weer wel, dus daarom ga je toch denken dat het goed is zoals je speelt. Daarom hoop ik ook voor je dat iedereen Shun doorneemt en jou laat zien dat er nog veel meer met je Shun moet gebeuren wil je echt gevaarlijk worden. Zeker met de overgang naar stick heb je nog een lange weg te gaan, maar je komt er wel. Samenvattend is het eigenlijk een lack of experience wat je vaak de kop kost denk ik. Turtlen is de beste verdediging. Dit ga je vaak doen als je het even niet meer weet en afwacht tot je kan in dashen en throwen. Probeer alleen te drinken aan het eind van een ronde zo kom je een beetje van dat afwachtende af.

Vortigar: Geen kalmte in spel. Is alleen met zichzelf bezig i.p.v. met zijn tegenstander. Dit valt mij al heel lang op als ik tegen je speel. Je gaat gewoon een lijst van moves en mixups af en hoopt maar dat het raak gaat. Als de tegenstander er tussen komt en de aanval overneemt dan kun je slecht weer in je spel komen. Ook zit je vaak van een afstand alvast met een string te beginnen en je wordt er dan vervolgens uitgeslagen door een move met veel range. Vergeet de goede throws te gebruiken. Je hebt een aantal setups voor je throws die in principe goed zijn, maar waarom gebruik je dan altijd die crappy neutral throw van Brad? Daar wordt ik niet bang van. Hij heeft goede oki/damage na 46p+g en 33p+g. Deze wil ik vaker zien. Speelt heel erg in patronen. Je 2p's zijn supervoorspelbaar. Je wilt vaak de tegenstander blijven raken met attacks ook al moet je eigenlijk verdedigen op sommige momenten. Herkent zijn eigen fouten niet. Ik counter je vaak omdat ik weet wat je gaat doen en dat niet varieert. Je wordt alleen maar kwader.

Seiko Killa: Struggled vaak niet. Te afhankelijk van p+k(hold). Fuzzied nooit. Voorspelbare Wolf. Nog te vaak gebruik van 2p. Wint vaak doordat tegenstanders Wolf niet consistent weten te punishen. De rest mogen jullie invullen.

Al het hierboven beschrevene heb ik soms met grove bewoordingen neergezet. Ik wilde gewoon eerlijk zijn met mijn hopelijk goed onderbouwde kritiek. Als je het ergens mee oneens bent reageer alsjeblieft. Ik hoop hiermee een discussie aan te wakkeren. Feel free om mijn Wolf en Lei-Fei ook te ontleden. Ok mensen barst los!

P.S. Sorry voor alle grammaticale fouten. Ik ben maar een simpele boerenjongen uit Leatherpants. And remember I love you all(behalve mister pantyman).

11. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Hele mooie post Yrvin, er staan heel veel voorheen onuitgesproken waarheden in. Ik ga later in depth in op wat dingen die je hebt gezegd, maar ik wilde graag nog iets toevoegen wat betreft dingen om ons niveau te verbeteren. Ik zie het jou (Yrvin) eigenlijk als enige doen van ons allemaal: vragen aan personen waarom diegene doet wat ie doet in bepaalde situaties. Wat is de gedachtengang van iemand als ie bepaalde dingen doet: waar is ie bang voor, wat wil hij bereiken, hoe verwacht hij dat de tegenstander daarop zal reageren en hoe wil hij de tegenstander daarmee aanpakken.

Deze vraagstelling misschien wat te diep (je wilt vanzelfsprekend niet je hele strategie blootleggen), maar het is wel goed om elkaar dat soort dingen te vragen, met name als je denkt dat diegene er betere dingen mee kan doen. Je kan dan dingen krijgen zoals Yrvin dat van zichzelf beschreef, waarvan je dan denkt: 'wtf praat jij? je weet niks van mijn character, want het is mijn character!', maar vaker wel dan niet hebben mensen goede inzichten in dat soort dingen, dingen die je zelf mist omdat je er met je neus bovenop zit.

Dus gewoon vragen stellen aan elkaar, ook bijvoorbeeld als een setup van jou steeds mislukt (je wordt telkens ergens uit ge2p't en je weet niet waar het aan ligt bijvoorbeeld): gewoon vragen.
    En als iemand zegt: weet ik veel, mag diegene eigenlijk ook niet zeuren als iemand met een suggestie komt (zeg niet dat er mensen zijn die dat doen, maar met name bij doa kwam ik dat soort mensen vaak tegen, terwijl ze wel luidkeels riepen dat ze goed wilden worden...).

Om zelf maar even eerst met een vraag te komen:

Kareem, ik zag je vandaag heel veel 46p uit disadvantage/advantage spammen. Misschien is voelde beter dan zag, het raakte namelijk supervaak. Ik gaf mezelf veel de schuld daarvan, maar ik dacht er in de trein nog even over na en ik vermoedde dat je het gewoon om bepaalde redenen deed: had je door wat ik deed? Doe je het omdat het bepaalde dingen ownt? Beetje uitleg please, want ik vrat er best wel veel schade door :(.

Andere keer ga ik misschien nog wat dieper in op de verschillende dingen die Yrvin zegt over iedereen, maar dat vind ik nu niet echt op z'n plaats, behalve dan over wat Yrvin zegt over mij:

Ik heb er een paar keer bij stilgestaan, maar nooit echt verder bij nagedacht, maar je hebt inderdaad gelijk: ik doe het niet goed onder pressure. Ik vind het ook heel moeilijk om me weer te herpakken nadat mensen mij een paar rondes achter elkaar onder druk heb gezet. Dit heb ik altijd al in vechtspelletjes gehad en ik heb geen idee hoe ik hier vanaf moet komen, het lijkt voor mij dan een beetje alsof diegene waartegen ik speel toch wel weet wat ik ga doen, dan frustreert me dat en ga ik me ergeren aan mezelf (klaag klaag klaag, jullie kennen het wel denk ik :p). Ik moet denk ik toch meer me realiseren dat ik tegen een mens speel en niet een machine en dat soort dingen gewoon terug kan doen. Verder vind ik van mezelf dat m'n wakeup game beter moet (dus als ik zelf op moet staan), meestal doe ik random wakeupkicks of techroll ik en evade ik dan gelijk->fullcircular voor m'n bek. Twan heeft het al heel wat keren gezegd en ik probeer er wat aan te doen (sinds een week :p), maar tot nu toe is het een beetje een bad habit. Ik zou wel wat vaker brutaal kunnen zijn, maar dat begint al een beetje te komen volgens mij. Ik wil voor mezelf ook gaan werken aan m'n game aan de 2p kant, heb daar echt veel te veel moeite mee, dus de komende meetings ga ik constant de RB inhouden als ik player 1 ben (dan kom je aan de 2p kant :p). Ook ga ik proberen 3 throwescapes in m'n evades te doen, met name tegen kareem zijn 2 TE's gewoon niet genoeg :p.

Ik zou nog meer kunnen schrijven want het vloeit echt aan een stuk door van m'n toetsenbord af, maar dat komt een andere keer wel, ik heb al een boel geleuterd :p.

Ik zal de volgende keer dat ik tegen je speel eens goed kijken naar hoe je speelt en er wat dingen over opschrijven Yrvin, want ik kan het me nu niet meer heel helder voor de geest halen, sorry.

12. Seiko_Killa

Bedankt voor je reactie, Wouter.

Ik zei laatst dat Twan en ik elkaar hebben gepushed om bepaalde bad habits af te leren en dat is tot op zekere hoogte gelukt. En dat hield in dat ik mijn hele strategie heb bloot gegeven. Wij zijn gewoon in dojo gaan zitten met zijn tweeen en ik heb al mijn setups laten zien die vrijwel 10 uit 10 keer werken op jullie. Sommige herkende hij meteen en andere wist hij niet te plaatsen. Ik was het gewoon zat om altijd als ik achter stond die bepaalde setup te doen voor een easy victory.
    Veel dingen werken nu niet meer met Wolf op Twan. En dat heeft er toe geleid dat ik ook weer nieuwe dingen moest bedenken. Zo worden beide spelers beter en het spel ook weer een stuk leuker.

To be continued...

13. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Ik heb niet echt veel te zeggen hierop.

Wou alleen even zeggen ik het allemaal herken en je bedanken voor de moeite.

Ik moet echt op zoek naar een methode om tijdens het spel gebruik te maken van de kennis die ik heb. Alleen al kijken naar de vijand en adequaat reageren kost me gewoon veel te veel moeite.

Herkennen tijdens het spel wat de zaken zijn waar de ander intrapt is niet iets dat bij mij bewust gebeurt, noch weet ik te acteren op zaken waarvan ik weet dat de vijand er juist NIET in trapt en dat kost me heel veel partijen. Dus ja, ik werk gewoon de lijst in willekeurige volgorde af, zonder op te pikken wat nu wel of niet gaat. Vooral dit is echt een probleem, een zaak die fundamenteel alle vorm van vooruitgang van mijn kant ondermijnt.

Gut, toch nog een behoorlijke post geworden.

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik denk dat de makkelijkste manier om aan die dingen te werken het versimpelen van je spel is. Als je voor jezelf zoveel dingen in je hoofd hebt die je in een match wil doen, maak je het voor jezelf heel lastig om daadwerkelijk wat met die dingen te gaan doen.

Ik wil je geen manier van spelen opleggen, maar ik las net even Brad's blackbook strategieen en daar staat eigenlijk dat je je bij kleine disadvantage 6p moet gebruiken en bij grote advantage (als je 2p kan beaten qua advantage) 6k gebruiken.

6p moet je hitconfirmen, dit hangt natuurlijk af van je reactiesnelheid, maar het is in dit geval te trainen, omdat er maar 3 mogelijk situaties zijn:

- Je wordt geblokt. Dan moet je gelijk op g drukken en een crouch dash fuzzy guard doen. Dit moet autopiloot worden, dus moet je dit gewoon 5 minuten per dag oefenen.

- Je raakt op normal hit. Dan moet je naar een stance gaan. Als je naar een stance gaat, heb je frame advantage en kan de tegenstander je niet meer uit je moves slaan, vervolgens kan je dus Brad's smerige pressure game beginnen->slipping right p, slipping left k, slip cancel (met g) en dan snel een throw invoeren. Je tegenstander gaat gegarandeerd kreunen van ergernis. Als ze slip left k en throw gaan interrupten, hard afstraffen door gewoon slip right p achter elkaar te gebruiken (na geconfirmde 6p hits), als ze die drie keer achter elkaar gegeten hebben durven ze niks meer.

- Je raakt op counter hit, of je raakt ze als ze bukken. Dan krijg je een gratis k followup.

Als je dit gewoon probeert te confirmen elke keer dat je 6p doet, dan wordt het vroeg of laat automatisme en dan is Brad al verschrikkelijk eng. Je kan dit heel goed tegen de AI doen, dus ons heb je niet nodig in principe /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif (is ook het volgende wat ik met Brad ga oefenen :D).

6k moet je eigenlijk gewoon altijd cancellen. Je bent op -8 dus je kan ETEG doen, dit kan je ook heel mooi in Dojo mode oefenen...op de xbox. Dit is een beetje een missertje, maar misschien heb je EVO en heeft ie daar deze move ook? Dan zou je het in principe daarin kunnen oefenen. 6k6kp66p+kp is een leuke combo, maar ik denk dat het beter is om wat safer te blijven. De schade die je uit die combo haalt is heel nice, maar voor 10 schade minder ben je safe.

Als je hier gewoon voorlopig je basic game van maakt, kun je echt een hele solide basis leggen en dan rustig je kennis gebruiken om er meer dingetjes aan toe te voegen, het is natuurlijk niet alles wat je gebruikt, maar van dichtbij gewoon voornamelijk die moves gebruiken bij de juiste advantage.

Nogmaals ik wil je niet vertellen hoe je moet spelen, maar volgens mij kan dit je echt helpen om wat meer overzicht te krijgen, want dat is denk ik je grootste probleem.

PS: Ik heb het nu zo opgeschreven en ik zie dat ik er zelf ook nog een hele hoop van kan leren, woohoo!

PPS: Nieuwe vids van de meet van gister vind je hier

15. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Met de beste wil van de wereld zou ik ook een interessante post willen maken vol met uitleg, verklaringen en aanwijzingen maar telkens kom ik erachter dat ik hierin niet de beste ben wanneer het op vechtspellen aankomt. Eigenlijk is en blijft dat toch wel vreemd voor me omdat het normaal wel goed zit met mijn analytisch vermogen. Die welbespraakdheid en dat gogme heb ik wel bij mijn geliefkoosde rpg's; daar duik ik wel headfirst in alle beschikbare materie, daar zorg ik wel dat ik tot in de puntjes ben voorbereid op alles wat me te wachten staat, soms na zelfs maandenlange (!) voorbereiding.
    Waarom mis ik dat vermogen dan wel bij de vechtspelletjes waar ik toch ook zo ontzettend veel tijd aan besteed? Waarom heb ik die spelintelligentie niet die jullie allemaal, niemand uitgezonderd, beter beheersen dan ik?
    Dit komt bij mij genadeloos aan het licht bij de terechte punten van kritiek die jullie kunnen hebben op mijn slechte gebruik van de frames (niet zozeer de kennis maar vooral de toepassing), mijn gebrek aan hit-confirm strategieën (die komen door gebrek aan rust, dat weer komt door het niet speciaal toewerken in mijn hoofd naar de komende situatie)en het lezen van de strategie van de tegenstander.
    Ik ken alle moves van alle karakters. Ik weet hoe ik overal zo'n beetje op moet reageren en ik weet in welke volgorde die moves vaak gaan komen (oftewel strings). Gooi ze echter in een andere volgorde en ik ben al afgehaakt. Doe dat ook nog eens met een hele hoop pressie en ik weet helemaal niet meer waar ik het heb.

Nu snap ik wel dat niet alles bij voorbaat permanent hopeloos is, maar ik speel nu al zo lang dit soort spellen en de vooruitgang op het gebied van tactisch vernuft gaat bij mij met zo'n slakkengang. Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat ik het hele evaden als iets natuurlijks heb aangeleerd? (Hoeveel pm's op het dr games forum gingen daar wel niet over, Yrvin?) Het gaat te snel. Jullie gaan te snel. Maurits die als toeschouwer heel makkelijk hardop alle inputs van een bepaalde situatie live mee kan becommentarieren (en daar vaak de grotste lol mee heeft^^)...dat kan ik dus ècht niet. Daarom kan ik dus zelden of nooit adequaat reageren in het spelletje om een paar frames op het verschil tussen een punch en een forward punch. Gooi daar nog het fenomeen counterhit bij en het wordt voor mij hogere wiskunde.

Maar goed, ik wil niet als Evander Sno klinken die tegen Foppe de Haan zei: "Ja trainer, maar zo ben ik nu eenmaal". Ik pik de dingen heus wel op...eventually. Ook ik ben inmiddels heus wel beter geworden in al die tijd. Zelfs vergeleken met de periode van "Team Utrecht" bij Robert thuis.
    Wat overeind blijft staan, is dat ik te weinig tijd besteed in training mode. Ik kom er heus wel, maar dan altijd tegen een stilstaande tegenstander waarop ik mijn combo's uitprobeer waarbij ik vooral bezig ben met mijn input (muscle memory creëren) en het verschil in hoogte herkennen waarop een counterhit launcht zodat ik de herkenning krijg om mijn juggle aan te passen. Ik oefen geen situaties in de practice mode: daar blijf ik de quest mode voor gebruiken. Nu wil ik geen zoveelste discussie aanzwengelen over de voors en de tegens van het spelen tegen de AI, maar ik leer mijn karakter wel altijd beter kennen na bijna 2000 potjes in de quest mode (NIET dat ik daar zolang voor nodig heb! Zoveel heb je ongeveer nodig om op 100% te komen!>_<) en al helemaal word ik all-round in het kennen van alle gevaarlijke moves van iedere tegenstander.

Ik blijf dit spel spelen met precies dezelfde intensiteit en enthousiasme als dat altijd al het geval is geweest. Toch zullen er altijd rariteiten in mijn tactieken blijven zitten omdat ik èn ook gewoon raar ben èn omdat ik er ook voor kies om niet al mijn vrije tijd (en dat is een hoop!^^ \o/) te stoppen in het drillen van mezelf om net weer dat ene beetje beter te worden. Ik stop namelijk ook heel veel tijd in mijn rpg's en dat blijft zo.
    (Yrvin, lees je hotmail.)

Tenslotte na een heel lang verhaal van meegaandheid toch nog even de noot dat ik ondanks mijn voorspelbare en beperkte spel, toch van bijna iedereen heel veel vaker win dan verlies. Alleen die ene knul die altijd bovenop mijn neus zit met Lau verslaat me altijd, but he is a bastard. ^_-
    Yrvin, er is niemand die mijn spel beter leest dan jij, maar uitgerekend de laatste tijd gaat het heel normaal worden dat ik van je win. Ik vind dat wel leuk en zo, maar echt snappen doe ik het niet.
    Of hebben jullie gezamenlijk besloten om je wat in te houden zodat arme ik ook nog eens wat potjes win zodat het leuk blijft voor me? :p

16. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    (Sofiane: Voorspelbaar. Jij reageert altijd precies hetzelfde na bepaalde moves van Akira. Na die move A evade je altijd, na move B doe je altijd elbow(66p) en na move C doe je standing p. Betere spelers hebben dit zo door en counteren perfect. Slechte executie. Ik denk dat je beter een stick met een balletje kunt spelen want daar zijn er toch de meeste van in de wereld. Op de PS3 is het allemaal prima, maar op de 360 verlies je puur vanwege de stick en dat is jammer. Throw escapes onder de maat. Je probeert ze wel, maar je timing is meestal net te laat. Na je eigen punishable moves doe je het goed, maar bij een 2p op ch en na een struggle doe je niets.)

Oke dude, dit was allemaal waar sinds 2 weken geleden, maar sinds de laastste 2 weken heb ik zelf een enorme vooruitgang geboekt al zeg ik het zelf. Ik heb nu een 360 en een stick dus ik kan alle goede combos van Akira nu practicen. Tevens kan ik eteg met multiple throw escapes oefenen. Dit heb ik beiden redelijk gedaan en tijdens de meet die we gister hadden, was dat duidelijk te zien. Waar ik normaal zo een drie kwart van mijn combos miste, was dat nu nog maar zo een kwart (I'm getting there :p). Tevens ben ik de enige speler die let op zijn throw escapes imo, aka na moves die wel safe zijn, maar niet te fuzzy guarden doe ik altijd eteg. De peeps waar ik normaal mee gelijk op gaat, versloeg ik nu en de mensen die mij beatten, ging ik mee gelijk op. Als laatst heb ik ook aan mijn mixups gewerkt, want die waren idd vaak voorspelbaar. Je kan aan de rest vragen die bij de meet waren of dat echt zo is, of we gaan zelf eens aan de slag (je moet vaker op meetings komen dude, er wordt nu zeker wel 2 keer per week gemeet bij twan meestal). Maar de mainpoint is dus, ik werk aan mijn zwakke punten, wat ik eigenlijk nu ook wil leren is tegen bepaalde strings die met highs enden te bukken, ik zie dat ook bijna nooit iemand doen.

Mijn ranking vd mensen die op meets zijn geweest de laatste tijd inclusief mijzelf:

1: Krye, NGKrush en mijzelf.
    2: Fuulani (te voorspelbaar meestal, persoonlijk escaped ik de meeste throws bij jou).
    3: Akebueno (Je moet aan je defense werken, plus meer aanvallend weer gaan spelen, laatste keer was je tegen mij teveel afwachtend, maar dat gaf je zelf allemaal al aan).

Dan rest mij nog wat over jouw speelstijl te vertellen Psycho Killa:

Met Wolf ben je echt te voorspelbaar! Als ik met Akira tegen jouw Wolf speel, dan vrees ik vrij weinig. De enige manier waardoor jij potjes wint is omdat ik teveel throws nog eet doordat ik ze probeer te escapen ipv random bukken of brutaal aan te vallen. Probeer dus meer te mixen en dan zit het wel goed, qua combo's en defensive heb je het wel allemaal. Tevens die opmerking over mixen met throws bij de wall, volgens mij haal je me in de war met iemand anders, wat ik wel zei was dat je meer met die bounce combo's moest spelen.

Dan nog jouw Lei Fei: Hier ben ik wel bang voor, want 1: Ik ken a l zijn moves nog niet goed en 2: je mixed voortreffelijk imo. Ik heb weinig kritiek punten op jouw Lei Fei en vind ook stiekem dat je hem als main moet pakken ipv Wolf en Wolf als 2nd.

Oke dat was my 2 cents weer, ik kijk weer uit naar de volgende meet en hopelijk zie ik wat meer heads verschijnen.

Peace!

17. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Goede post Psycho killer!
    Ik sta verbaast dat iets dat ik ooit gepost heb zo'n impact heeft gemaakt dat ik er zelfs bedankt voor wordt haha, glad to help I guess =P

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body"> Veel te aanvallend. Jij wil altijd zo snel mogelijk de match afmaken. Naar voren, naar voren alleen maar naar voren. Zo leer je nooit goed verdedigen. Ik zie geen rust in je spel, alleen maar een random rushdown die niet effectief is.</div></div>
    Je hebt helemaal gelijk en dat is zeker een punt waar ik heel erg aan moet gaan werken. Dankzij je post ging ik er laatst op letten hoe ik dingen input in dojo mode... en kwam er achter dat een /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif string bij mij ongeveer zo ingevoerd wordt /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/f.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gif
    Het lijkt wel een paniek reactie. Nergens voor nodig natuurlijk!
    Het willen rushdownen is denk ik nog iets dat ik van DOA4 kasumi heb overgehouden. Zodra ik voor me zelf rust in me spel kan maken zal dat hopelijk vanzelf wel verdwijnen en alleen boven komen als het nuttig is.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body"> Weinig kennis van andere characters. Heb ik al eerder gezegd. Doe je hier niet wat aan dan zul je weinig meer winnen.</div></div> Dit advies heb ik sinds de laatste meeting van harte genomen. Hoe? Door simpel weg met andere characters even kort de command list af te gaan en dan voor de lol arcade mode te spelen. Nuttig? Zeker. Omdat het 1. leuk is en 2. ik gewoon zo goed als nooit met andere characters heb gespeeld (!!) (I shit you not, ik heb het spel voor hoe lang onderhand nu? en er zijn characters die ik maar 1 of 2 keer heb gespeeld)

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body"> En luister naar andere Nederlandse Aoi spelers! Ze willen alleen maar dat je beter wordt met haar.</div></div> Toen ik dit las vroeg ik me hard op af wie de andere nederlandse Aoi spelers zijn. Ik weet dat Sof haar ooit gespeeld heeft maar dan krijg ik toch direct de reactie die jullie al zo mooi hebben omschreven (Ik speel haar toch, wat weet jij er van af kaknoob?)
    En ik geloof dat Twan af en toe met Aoi speelt? No offense intended maar als ik van Twan advies krijg komt het bij mij altijd over van "Zo Moet je spelen." ook als het niet zo bedoelt is

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body"> Breid je moveset uit en leer more damaging combos op specifieke characters. </div></div> Ik ken zo goed als alle betere damaging combo's op specifieke characters (is niet zo heel veel met Aoi) maar met mij overgang van pad naar stick heb ik nooit de tijd genomen om ze opnieuw als muscle memory te leren (weer een punt van verbetering)

ik heb als het goed is vanaf de 18de vakantie dus als er dan meets zijn, let me know please

18. Seiko_Killa

Masterpasje: Wow ik heb al eens gezegd dat ik jou situatie best begrijp, maar nu lijkt alles weer een stukje duidelijker te worden. Zeker als jij zegt dat je al jaren met dit probleem worstelt en eigenlijk al weet wat je nu precies wel en niet kan. Van die RPG kennis wist ik, alleen jammer dat het niet te translaten is naar kennis in fighting games. Maar iedereen die VF leuk vind mag altijd blijven komen om te spelen! Inderdaad, de laatste tijd heb ik het moelijk tegen jou. Zelf denk ik dat ik te advanced tegen jou wil spelen en alles perfect wil counteren, terwijl simpel spelen misschien effectiever is.

Sofiane: Cool dat je zo eerlijk bent over mijn Wolf. Je zegt al heel lang dat mijn Lei-Fei beter is en dat lachte ik altijd maar een beetje weg. Maar het is waar, ik win vaker met hem van jou dan met Wolf. Tegen jou win ik dan inderdaad af en toe omdat je een CH of throw eet en omdat ik Wolf ben doet het een halve balk schade. Mijn Wolf is met de tijd wel beter geworden defensief gezien maar mijn offensive game is altijd hetzelfde gebleven. Juist omdat mensen nooit struggleden en throws escapeten bleef ik maar simpele shit abusen. Dit weerhield mij er ook van om nieuwe dingen te bedenken.
    En hahaha jouw Akira. Nou ik kan alleen maar zeggen dat ik niet wist wat ik zag toen ik de laatste vids bekeek. Je leek wel 10.000 experience points rijker! Dus je hebt een 360 en kunt trainen...geweldig! Ik zie inderdaad veel throw escapes nu en je execution is omhooggeschoten. Akira POWER pinguano! Props dus...ik zie duidelijk vooruitgang. Mijn commentaar op jou in die lange post was nog van voor de vids.

Spoon: Owiwowiwo je bent andere characters gaan bestuderen. Klasse mien jong! En die andere Aoi speler daar bedoel ik inderdaad Twan mee. Jij hebt een hele tijd niet naar hem willen luisteren en wimpelde alles af als hij je wilde helpen met je spel. Probeer nu maar eens gewoon uit wat hij toendertijd allemaal gezegd heeft. Blijkt het niet te werken in de praktijk jammer dan. Dan gebruik je die taktiek of move gewoon niet. Zet je trots opzij en dare to take a different path into the future. Lol. Maar wij hebben te lang niet gespeeld man, volgende keer een lange sessie?

Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe. Ze zijn erg nuttig geweest tot nu toe en ik ben al aan de slag gegaan met sommige puntjes van kritiek. Great!

19. Seiko_Killa

Akebueno: Ik heb de laatste vids gezien en ik geef je vette thumbs up voor je spel. Superaanvallend, goede flows en je blijft die gemene low kicks erin houden. Dit is een heel andere Shun dan op de meeting in Almere. Ga zo door man. Ik vind het heel leuk nu om naar je matches te kijken.

Fulaani: Mmmm...je lijkt echt op een mashing machine, no offense. Je zit continu tegen je opponent aan te huggen en blijft maar knopjes drukken. Ik vind het heel lelijk om naar te kijken. Kijk je wint wel en zo, maar ik zie totaal geen rust en geduld in je spel. Moest je de trein halen of zo? Bekijk de vids eens terug en kijk of je het zelf ook ziet. Ik vind je een lastige tegenstander hoor, maar je Goh staat al een tijdje stil. Ik zie je wel high attacks in strings bukken en punishen. Dat is netjes.

20. Fulan

Fulan Well-Known Member

goh kan van afstand niks, dus wil graag dichtbij zitten. Knopjes drukken, meestal als mensen dingen blokken die mij in middelmatige disadvantage zetten (omp,43p,3p,pk, etc) kan ik wegkomen met een 2p of een shrm na low recovering moves omdat de disadvantage meestal overschat wordt. Na minder safe dingen (knee, shrm etc) ben ik meestal gewoon bezig met defensieve technieken en af en toe een 2p om een throw te verslaan. Als ik zelf geraakt wordt zit ik af en toe ook op knopjes te drukken, das waar. Meestal omdat een constante barage van snelle moves me onderdruk zet (pai swallow kicks bv) en soms ook gewoon om een throw of delays te verslaan.

Over je eerdere comments.

iedereen rolt nu uit de groundthrow na 33pg, en ze fuzzy guarden na pk.

Weinig rust en spacing heb je gelijk in. Autopiloot, ook wel maar werk ik aan, is minder nu. De reden waarom ik weinig weet te zeggen is puur omdat ik niet zo geweldig ben in adviseren op specifieke punten. We zijn allemaal nog niet geweldig op zelfs de basics, daar ligt de prioriteit imo. Daarnaast doe ik deze dingen liever via msn, of een andere manier die wat meer privé is.

Over jouwn game, eerlijk waar niks op aan te merken. je gameplan is goed. Hoe meer ervaring hoe beter en blijven werken aan basics. Enige wat ik heb op te merken aan jouw lei is dat je lei op een relatief langzaam tempo speelt en zn stances niet optimaal gebruikt. In amerika daar waren er 3 goede lei spelers en die gasten gingen maar door en door, niet met mashen maar met goede intentie constant van stance te wissenlen, de evasive properties en sabakis goed te gebruiken etc. Dit doe jij ook maar omdat het in een minder tempo is, is het makkelijker te zien.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice