VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. akebueno

akebueno Well-Known Member

Yo yrvin, goeie post. Het heeft de tongen weer losgemaakt, zie ik. Wat betreft je comments tegenover mijzelf geef ik je helemaal gelijk met uitzondering van een punt: drinken zal ik ook blijven doen midden van een match, omdat als geen van beide spelers het initiatief neemt, shun hiervan profiteert door te drinken. Maar ik ga meer letten op welke afstand ik kan doen zonder al te veel risico. (ik at wel eens een shoulder van jou)Nogmaals een goed initiatief! Ik denk dat ik voor de volgende meeting maar pen & papier der bij ga pakken. Want de afgelopen meetings ben ik spaarzaam geweest met de kritieken…

Ps het opnemen van gespeelde matches moet ook een vast onderdeel worden van onze meetings. Dit draagt ook bij aan het verbeteren van ons spel.

Pps
    haha thnx! Om eerlijk te zijn, toen ik de matches zag dacht ik: wie is die noob? Slechte spacing, geen throw escapes, weinig fuzzy. Maar ik heb die ouwe vf4evo disc afgestoft en ga ermee aan de slag! trainings mode van vf5 suckt...van de ps3 iig

2. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Xbox ook, je kan alleen maar ETEG oefenen..

Over het opnemen: nu ik weet dat ik goede kwaliteit matches op m'n camera op kan nemen neem ik em voortaan altijd mee. Er zit een SD kaart in en er zit een poort daarvoor in m'n laptop, dus ik kan ze direct naar m'n laptop overzetten zonder problemen en ik upload ze dan gelijk naar youtube, no trouble at all!

Denk ook dat we het qua opnemen moeten houden bij een best of three per matchup. Nu heb ik echt 100000 videos van mij tegen fulan en maar een paar van de rest. Ik vind het leuk om mezelf bezig te zien, maar te veel is te veel :p.

Nog iets over Shun: ik zag net in een matchvideo iemand 6p+k+gpp doen nadat hij een 8k+g raakte, ik ga het zo ff testen (het was een video van R), maar als dit nu ook raakt, is dit voor mij een perfect alternatief op 6p+k als ik genoeg drinks heb, want het geeft een stuk betere oki /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif (6p+k geeft namelijk geen oki xD).
    EDIT: Nee dus, werkt niet :p (alleen de eerste twee hits gaan raak)

3. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Sterker nog, na 6p+k kan Shun gepunished worden als de tegenstader techrolled. Dit kan alleen met een aantal moves, die zowel range als snelheid hebben. Voorbeelden hiervan zijn Jacky's 66K, Jeffry's boot, Wolf's shoulder, etc. Met Akira krijg ik meestal double palm tenzij Shun het van zowat max range raakt, dan gaat ie mis.

4. akebueno

akebueno Well-Known Member

yep, dat wist ik al. in R heeft shun, naast 6p+k+gpp, ook 6p+k als optie na 8k+g DIE NIET TE PUNISHEN IS. ipv 4 drinks te krijgen kan hij ook kiezen om de animatie te cancelen in een aanval voor 2 drinks. hiermee beat hij aanvallen die hem zouden hebben geraakt in vf5...

5. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Oh snap, Shun is dan wel heel lame in R, hij heeft ook een 14 frame mid gekregen toch?

Cheape shit!

Ik kan niet wachten tot ze VFR Shun eens lekker gaan nerfen /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

6. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Krye: Ik vergat te zeggen dat ik in de laatste vids ook zag dat je met wat meer risico speelt. Wat vaker 3p+k eruitgooien bijvoorbeeld. Je bent wat brutaler geworden i.p.v. de hele tijd safe proberen te blijven. Ook zag ik je een throw escapen toen een string van jouw gebukt werkt. Knap dat je dit al doet.
    Je kan op de 360 naast ETEG toch ook fuzzy guard oefenen? Defend en counter with throw or quick mid attack toch?

Fulaani: Jou zag ik de 3e hit van Lau's 3ppk bukken en punishen. Netjes. Ook heb je een goede reactie om een ground throw te doen als een ground combo mist. Door je uitleg over kleine en grote disadvantages snap ik je spel nu beter. In de laatste vids zag ik mensen nog steeds gepakt worden door de catch throw na pk4. Vandaar mijn reactie. Wel zag ik geen ground throw attempt meer na 33p+g.
    Die puntjes over Lei-Fei zijn inderdaad waar. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat mijn Lei-Fei op een langzaam tempo speelt. Als ik naar andere Lei-Fei's kijk zie ik ze alleen maar dansen. Dat maakt het een stuk moelijker om te zien welke moves gaan komen. Die dansjes wil ik eigenlijk voor later bewaren omdat mijn basic game met hem nog zoveel beter kan. Ik zal toch proberen om hier wat mee te doen, Fulaani. Maar momenteel steek ik al mijn tijd in Wolf.

Twan: In de vids kom je een stuk minder angstig over nu. That's a good thing. Ik zag je ook byakko van Akira proberen te punishen met Jeffrey's hit throw. Nice try, maar is die move wel snel genoeg tegen -15? Je deed wat vaker down attacks nu als mensen bleven liggen.

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Yes, je kan idd ook fuzzy oefenen. Ik vergeet dit vaak omdat ik het niet moeilijk vind om te fuzzy'en en het dus ook nooit echt geoefend heb.

Ik probeerde idd wat meer damage te krijgen. Ik gebruikte 3p+k eigenlijk nooit omdat ik altijd de verkeerde combo deed. Nu ik weet hoe het beter moet (p, crouching 3pp4pp), vind ik het ook meer het risico waard om hem er af en toe uit te gooien.

Ik wil hem niet gebruiken tegen Jeff en Wolf, omdat het risico dan groter is (schade qua punishment of per ongeluk counter hit is niet leuk, en ik krijg geen grote combo ervoor terug). Dus daar moet ik dan wel op letten.

Ik kom morgen ook naar Twan, dus dan kunnen we ook wat videos van jou online gooien :D.

8. Fulan

Fulan Well-Known Member

zag ik mensen nog steeds gepakt worden door de catch throw na pk4

is toeval denk ik, als mensen fuzzyen doe ik wat anders (delay throw) of als krye 8kk doet deed ik in 1 van die videos gewoon een jab. als ze daarna gewoon blocken doe ik mn catch throw.

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Meer videos in de BEL en NED vids thread.

Meet gister was tof, ik moet echt ff leren hoe ik tegen Vanessa moet spelen..

Beetje jammer dat ik niet in m'n game kon komen met Lau, maar El Blaze en Brad waren ook leuk :p.

Props naar Kareem voor het beasten in het begin.

Zondag weer!

10. Seiko_Killa

Ja was leuk gister en ik kan er heel kort over zijn.

Kareem maakt geen geintjes meer, Sofiane is monster geworden, Wouter kan opeens iedereen spelen, Twan komt nog steeds weg met 4kp abuse en ik suck.

Ik heb er lang over zitten nadenken waarom ik, net als de meesten gisteren, moeite had met Fulaani. Maar ik vermoed dat ik heel erg jou verdediging onderschat. Ik vind dat je moeilijk te raken bent in het algemeen. Je blokte bijna alles van mij en ik had moeite om je te gooien. Je was brutaal op de juiste momenten ook en hebt verschrikkelijk veel throws op iedereen geland. Ik moet jou serieuser nemen voortaan. Props!

-Yrvin-

11. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik vond het wel fijn om te zien dat iedereen moeite had (nadat ik m'n eigen ongemak met m'n eigen spel opzij had gezet :p). Ik vond het altijd vreemd dat ik de enige leek te zijn die echt veel moeite met Kareem had.

Ik wist nooit of dat nou lag aan dat ik gewoon heel slecht tegen Kareem ben, dat Kareem heel goed tegen mij is, dat ie speciaal tegen Lau traint of iets anders, maar nu heeft iedereen er last van, dus is het voor mij gewoon duidelijk dat Kareem gewoon goed is, haha :p.

@Yrvin: Ik had bij jouw Wolf juist het gevoel dat je veel te weinig aan het gooien was! Af en toe stonden mensen voor je neus dingen te whiffen en dan dacht ik bij mezelf: 'nu komt die dikke giant swing hoor!', maar dan deed je er eigenlijk niks mee. Dat is wel iets waar je nog aan kan werken denk ik.

Ik heb ook nog een vraagje over die chargemove van Wolf: Kun je uit al je opties struggelen of zijn er ook dingen die gewoon gegarandeerd zijn?

12. Seiko_Killa

Mijn opties uit p+k(fully charged) zijn:

p,k(12 fr) = gegarandeerd, gebruik ik niet
    hcb+p(14 fr) = gegarandeerd en telt als ch dus je kan een juggle doen, gebruik ik niet
    6p(16 fr) = niet gegarandeerd, veroorzaakt stomach crumple en is een setup voor een low throw of tech catch combo, gebruik ik het vaakst.
    6k(17 fr) = niet gegarandeerd, veroorzaakt stomach crumple en is setup voor tech catch combo, gebruik ik af en toe.
    46p+k(20 fr) = niet gegarandeerd, is jugglestarter, gebruik ik af en toe(want hij wordt steeds vaker geblokt)

Afhankelijk van hoe goed de tegenstander struggled kan ik nog veel meer langzame shit connecten, maar dat doe ik meestal alleen voor de grap. Op fastest stagger escape ontsnapt de CPU dus ook 6p en 6k. Maar dit heb ik nog nooit tegen een menselijke tegenstander meegemaakt.

13. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Beetje wat ik heb met Kokei stagger dus, dat wordt dus gewoon interrupten met die hap :D.

14. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Over aankomende zondag
    Ik zou het heel erg waarderen als iemand met mij mee gaat vanaf station Lelylaan richting twan's huis. Toen ik met Wouter over msn er over sprak had ie het over allemaal enge dingen zoals de metro and whatnot.

15. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Metro is 2 haltes, je bent niet ondergronds, kan dus vrijwel niks ´engs´ gebeuren. Vertel op MSN maar wanneer je bij Twan denkt te zijn, dan kan ik misschien wel op lelylaan zijn als jij daar ook bent.

16. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    hey guys,

looking forward to sunday, from lelylaan you take the metro 2 stops like krye said to henk sneevlietweg, it's easy as pie, the metrotrack is alongside the train tracks, to it's like a sprintertrain or something you are sitting in (only with a bigger percentage of jeffry's familymembers i guess, :D) give me a call if i need to pick you up.

also wanted to say props to fulan on the last meet, i might be bitching about you, but like i said, i'm only doing that cause i couldn't get through. i totally agree with seiko's post about underestimating your defence; i try to make a system of how you react on defence, because a lot of the times it seems like you are on auto-pilot on your offence, so i thought it would be the same defence wise, so i lost too much. really gotta force in te's vs you because you get away with throwing so much and it's too much damage! btw, is it just me, or does it feel like somegames we are competing for being the most abare player.. some matches is seems both of us don't block and are thinking: fu dude! i'm attacking now!! haha, it's funny, but i think both of us need to relax a bit more up close.

@seiko: thanks for your superpost, we talked about it a bit irl, but i just wanted to say it here too, for other ppl to read.
    i was actually surprised you said i was "afwachtend" because most ppl say i'm too abare. maybe vs you, because i know what i get away with and what not? because of our training sessions i'v been focussing a lot on other ppls setups and flows because i usually keep reacting the same in each situation, but slowly i'm adapting and choosing the proper responces for each of them. i 100% agree with not outsmarting other players, i guess this is one part jeffrys playing style (he has few real setups that i know of and funny moves to use) and one part me as i recognise the same style and problems in that area when playing with other characters, especially my pai v goh sessions last time, i couldn't in away way get in properly and start my game. i need to play a bit more tricky with her next times.
    i don't agree with you that i am not using jeffs full move list, i think i am actively using around 75 to 80% of his list and feel that that is enough, jeff has a lot of moves that are very situational (like 6k+g thats too slow, 1p+k, 41236p+k, etc) but maybe you are talking about certain parts of my game(mid/far ange game) where i start limiting myself to moves like 4k, 3k, 43pp and such. i am trying to eliminate that part of my game entirely because i am losing to much rounds on it. i have some ideas on how to change it around.fulan also mentioned using threat more, and although i don't use it enough, i'm very cautious about it because even at certain ch's jeff doesn't have any guaranteed options. i will try to implement it more next meetings.

later!

17. Fulan

Fulan Well-Known Member

threat isn't about guaranteed options but about mindgames.

18. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    I think he means situations where he can't be interrupted when going to threat stance.

I've been playing around with Blaze again, since I played Lau a bit too much lately (the fun was gone, frustration remained).

Found out his lowsweep gives frame advantage on normal hit! Very nice! Framedata says +6, but I get interrupted by the AI sometimes when I shouldn't (according to the frames at least), so I want to test it this sunday.

I also found out that I assumed to know Blaze's framedata pretty well, but that I was totally wrong :D. I guess I've got some studying to do :p.

Sunday is gonna be nice :D.

19. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

disregard that

20. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    hey guys, nice meeting on sunday. we were talking about another for this week. as it's tuesday now, if anyone wants to play, i'm available on wednesday and thursday. friday i have to leave for rotterdam for dinnerplans, so i only have half a day then.

wanted to say that in my eyes seiko was #1 on sunday. his adaptation skills are just too high. enjoyed playing kryes blaze and sofs vanessa (akira is cool too, i just can't play relaxed vs him :D). props to spoon too, i saw some nice new things happening in your game, just wanted to say: try to attack less from disadvantage. i know you're scared of big throws, but counter-attacking in that way leads to being hit by even bigger juggles. fuzzy guarding is a good option to keep ppl from throwing you and results in less ch's in your face. great progress and fun games overall though, hope we can play again more this week /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice