VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    tnx voor de feedback. ik heb hetzelfde gevoel, grotendeels omdat ik eteg gewoon niet strak in mn systeem krijg. fuzzyen gaat oke, moet alleen even beter inzien wanneer het meer effect heeft dan andere keren. fijn dat je zegt dat mn variaties beter zijn, daar heb ik flink op lopen hameren, dus dat dat gezien word betekend dat het effect heeft gehad.

ik was te moe om echt goed te kijken naar anderen. ik denk dat ik gezegd heb wat ik wou zeggen tegen iedereen daar. karim suckt in hd remix, noob zangief p0wnde je hard!! naast mn opmerkingen dat je altijd iets wil doen en dat je daardoor veel schade krijgt vind ik dat je misschien wat meer op je gevoel moet afgaan ipv proberen meteen goed te willen spelen.(eerst gewoon spelen en fouten maken, later met die kennis een game bouwen ipv eerst een game bouwen en dan de eerste stappen van de game leren proberen over te slaan). daarnaast heb je nu officieel de bijnaam "the turret" want het maakte niet uit hoe vaak in over je vuurballen sprong of ze lariatte, je bleef maar doorgaan :p

sof: wat tetra en krye zegt en wat ik al vaak gezegd heb: delay 46p. je 666p raakte me vaak omdat je input langzamer was dan andere moves en je me daardoor vaak in failed evades pakte. als je dat toepast met de moves die je wil doen en het een onderdeel van je game maakt heb je helemaal geen full/halfcircles nodig.

maurits: very nice games, pai ging lekker en zit echt toekomst in, seriously!! nice fuzzys en alles. als je je kleine habits wegwerkt: altijd voor de duck/sway opties gaan, vaak dezelfde attacks na techrol na je throws dan is alles top!

2. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Nou, dat was niet echt de calamiteit die ik dacht dat het ging worden. Het was echter wel te merken dat ik 'accross the board' allemaal dingetjes minder in de vingers had.

Sofiane: Na een langzame start pastte de man zich volledig aan aan mijn spel en veegde de vloer met me aan in een prachtig staaltje van game deconstruction. Ik las dat je Guile wil gaan spelen nu? Toeval? Ik dacht het niet. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Krye: Movement cancelling practice, check. Bedankt voor alle random tips.

NGKrush: Ik moest gewoon een sub hebben en Lion trok ik gewoon niet meer. Pai kan een game op basics runnen, heck, ze moet het zowat, dus was een betere keus zowel vanwege haar playstyle en als oefening voor algemene technieken. Ik blijf met haar voorlopig nog wel wat rond goochelen. En ja, vooral de Oki moves moeten duidelijk uitgebreid worden.

Fulan: Uhm, nice Ryu?

3. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    paar pai basics die je dmg hopelijk opschroeven:
    **6p geeft +1 op nh, is een uitzondering en een belangrijke manier om advantage te nemen/houden imho(failed evades, net die nh krijgen in spacing games of maybe toch die ch krijgen) de mogelijkheid om druk te zetten met p(anti attack),9k+g(anti-lp/crouch),3p(anti attack/stand guard) of de followup van 6pk(anti-attack) geeft die +1 echt veel meer gewicht dan het op papier lijkt te geven. delay tactics erna geven je de ruimte om throws/lowthrows te gebruiken of failed evades te pakken met 9k+g(k),k+g, opnieuw 6p(k). en om het nog afwisselender te maken heb je 64p sabaki en reversals voor de show /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif lol, misschien moet ik een bijbel formaat verslag over pai 6p schrijven :p
    **66kp is hit confirmable naar:p+k[6]p,9k+gk juggle
    **punish zoveel mogelijk met k waar het kan, de beste juggle daarna is pp4pk. ppkk is haar juggle ender op heavier weights en als je het niet zeker weet of het connect.
    **46kk is hitconfirmable mk,mk string.
    **4k+g is safe en full circle op een lange afstand
    **bohuko is raar en verschillend tegen elke tegenstander(en ook tegenstander). gebruik het gewoon tijdens casuals en onthoud wat werkt tegen wie.
    **ws p+k op ch geeft stagger na (guaranteed) bt k launcher met weer de pp4pk followup voor hele goeie dmg.
    **46p+g en 64p+g throws tegen de muur aan geven tegen langzamer staggerspelers p+k,[6]p,p+k,9k+gk.

pai lijkt basic, maar het is flink wat aangeklooi met haar imho, het voordeel ervan is dat het aangeklooi meestal alleen echt in matches te leren/toe te passen is. misschien een beetje zoals een street fighter game, aan de oppervlakte lijkt er vrij weinig nieuws te gebeuren, maar toch gebeurt er onder de motorkap van alles. kijk al uit naar onze volgende sessies /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

4. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    deze zondag weer een meeting!
    aanwezig zijn iig krye en sofiane.
    vanaf 11uur gaat de deur open /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

5. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Nice games mensen afgelopen meeting, ik zag een aantal improvements bij iedereen.

Vort: Je speelde een stuk relaxter als voorheen en ik zag dat dat enorm hielp. Ik zag je nog spelen met Lion voordat wij gingen spelen en ik vond je wel goed met hem spelen, maar als hij jouw ding niet is, dan is dat zo. Ik had zelf iig graag ertegen gespeeld willen hebben, gezien ik geen ervaring met hem heb. Probeer een aantal van je patronen af te leren en zoals we al eerder aangaven, eindig je combo's meestal zodat je naar ducking_long ducking whatever kan en druk kan zetten met brad op wake up. Hij heeft juist een vd beste wake up tools. Voor de rest zag het inhoudelijk er allemaal netjes uit. Kom vaker langs en je gaat echt stukken vooruit.

NGKrush: Dude stop raping me man! Af en toe heb ik geen idee meer wat ik moet doen met Akira tegen jouw Jeffry, denk ik dat ik kan throwen dan buk je, sta ik op + en denk ik te kunnen aanvallen eet ik ch knee. Beetje frustrerend, maar ik denk dat het grotendeels aan mijn gebrek van offensive flow en throw escapes lag. Je mixed nu ook wat beter dus wordt het nog lastiger om die grote vissersman aan te pakken. Keep it up!

Krye: Nog zo een dude dat me best hard zat te rapen, pas later kon ik af en toe wat terug doen. We hadden ook nog vandaag een online sessie gespeeld en dat ging alweer een stuk beter, mijn offensive flow kwam enigzins terug waardoor de potjes wel spannend waren op een gegeven moment. Ook een hoop wtf momenten meegemaakt, dat was wel grappig. Ja ik heb verder niet echt veel op jouw stijl aan te merken, je komt elke keer wel weer met nieuww tricks aanzetten dus dat is wel nice!

Fuulani: Random character select van Sofiane>>>> Fuulani's Ryu :p

Over mijzelf: Zondag speelde ik erg matig op uitzondering van de potjes tegen Vortigar. Mijn executie was lager dan normaal, geen throw escapes ingevoerd whatsoever en mijn offensive flow was ook gelimiteerd. Vandaag tijdens de potjes met Krye online had ik weer wel een solid offense moet ik zeggen, maar nog steeds voerde ik geen throw escapes in en was mijn executie af en toe ook misplaatst (spod niet finishen, p2 side byakko opfokken,etc). Met Jacky daarentegen ging alles wel goed op zondag vond ik, iai kick kwam er elke keer uit, ook in combos, dus dat vond ik wel nice. Iig zijn mijn verbeterpunten voor de volgende keer: throw escapes invoeren en executie op peil houden.

Tot aankomende zondag!

Btw: De feedback van zowel NGkrush als Krye had ik vandaag toegepast en dat werkte wel aardig goed. Nog bedankt voor de tips!

6. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Aankomende zondag kom ik denk ik ook

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Yo Nederlandse VF-dudes!

Tis een beetje dood weer hier, dus hier een radicaal meesterplan om weer wat leven in de brouwerij te brengen:

Twan en ik waren een beetje met het idee aan het spelen om eens een tripje te gaan maken naar een andere VF-community, om daar een paar daagjes te gaan spelen :). Nu ging Twan's huisgenote gisteren naar Stockholm voor het schokkend lage bedrag van 50 euro (alleen heenreis), wij hebben toen even gekeken naar wat random data, om te kijken hoe duur het dan zou zijn (tis nu vakantieseizoen) en heen en terugvliegen kost ongeveer 70 euro (inclusief belastingen!). Je vliegt dan vanaf eindhoven, dus reken ongeveer 100 euro aan reiskosten met de treinreis erbij. Dan kost het volgens Twan ongeveer 25 eu voor een weekkaart voor het ov, dat is ook wel nice waarschijnlijk (beetje stockholm kijken ofzo, iig van en naar het hotel). Dan nog eten, ruim gerekend zijn we dan in totaal 200 kwijt, doe daar nog een hotel bij en dan zitten we op ongeveer 300 eu (heel ruim gerekend).

Zou leuk zijn om met z'n allen zo'n tripje te doen voor een paar dagen (Twan dacht aan 5 dagen ofzo), wie is geinteresseerd? Dan kunnen we een beetje naar data gaan kijken enzo.

PS. ze spelen daar een heleboel vechtspelletjes, dus als je meer wilt spelen dan VF (Tekken, streetfighter etc.), dan kan dat ook!

8. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

1ste reactie:
    Wha?!

2de reactie:
    Gamen, bar-hangen en striphandel raiden in Stockholm? hhmmm... Sure, I'll take an excuse to see a bit of the world.

3de reactie:
    Wha?!

In principe zie ik deze grap wel zitten. Moet het idee even laten bezinken denk ik.

9. akebueno

akebueno Well-Known Member

lijkt me relaxed! maar aangezien ik ook aan het jobhunten ben, ligt het aan de data of ik mee kan of niet. zou het in het nieuwe jaar zijn dan wordt dat een probleem. (kan moeilijk vrij nemen als ik er net werk...)

paar vraagjes
    -gaan we daar vf community meeten of gewoon arcade hoppen?
    -is verblijfplaats een uitval basis of gaan we hier ook gamen. in het laatste geval is een appartement een optie...
    -eh, more to come

10. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Het wordt sowieso in het nieuwe jaar, voor mij is dit jaar sowieso geen optie en ik denk dat dat voor de meeste anderen ook niet echt haalbaar is.

Dus 2009 dan inderdaad, ik zou het dan persoonlijk het liefst in maart/april doen, omdat het dan ook niet samenvalt met de SFIV release (zou toch het enthousiasme van iedereen wat naar beneden halen waarschijnlijk). Als we het namelijk wat vroeger in het jaar doen, kunnen we nog een tweede keer gaan (bv. naar Londen, of weer naar Zweden als dat echt bevalt :p).

Voor zover ik weet hebben ze daar een soort van internetcafé/plek waar je games kan spelen. Het schijnt dat ze daar een kamer hebben waar je gratis vechtspellen kan spelen (daar zit ook de vf-community). Dus dat is sowieso iets waar we heen kunnen gaan. Dus een soort combinatie van communitymeet en arcadebezoek, haha.

Over je appartement suggestie: goed idee! Even kijken naar de prijs, maar ik ken wat mensen die tijdens festivals in andere steden wel eens een appartement gehuurd hebben en dat schijnt qua prijs echt wel mee te vallen! Ik zal er eens naar kijken.

Mocht vaak meeten een probleem worden voor de Zweden ivm met een locatie, dan doet zo'n appartement wonderen natuurlijk.

PS. Welcome back Ake, lang niks van je gehoord :p.

PPS. Wie heeft volgende week donderdag zin in een meet? En in de kerstvakantie? Liefhebbers?

11. Fulan

Fulan Well-Known Member

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">maart/april</div></div>
    dan moet ik helaas op de zijlijn zitten.

12. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

In het nieuwe jaar ergens in feb/maart heb ik het huis paar weken voor me alleen. Perhaps a big meet or two is in order.

Over het stockholm idee moet ik in alle eerlijkheid bekennen dat 5 dagen me te veel lijkt (en voor jullie zal minder dan dat waarschijnlijk dan weer niet de moeite waard gevonden worden)

13. Fulan

Fulan Well-Known Member

waarom teveel?

denk niet dat het alleen maar gamen wordt

14. Cozby

Cozby OMG Custom Title! W00T!

PSN:
    CozzyHendrixx
    XBL:
    Stn Cozby
    krye: wanneer gaan we gaan spelen opnieuw? Ik wilde ik zou hebben bespaard sommige wedstrijden maar ik "lang probeert te imiteren uw verwikkeld

15. Fulan

Fulan Well-Known Member

LOL! that makes NO sense.

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Hahahahaha Cozby, it really doesn´t make sense at all. All I can make out is that you wanna play again. Send me an invite whenever I´m online, I´ll play!

I used babelfish on that sentence a couple of times for laughs:

"wanneer gaan we gaan spelen opnieuw? Ik wilde ik zou hebben bespaard sommige wedstrijden maar ik "lang probeert te imiteren uw verwikkeld"

"when do we will play will again? I want I will have saved some games but I " long tries imitate your involved"

"wanneer wij zal spelen opnieuw zal? Ik wil ik zal bewaard hebben sommige spelen maar I " lang probeert imiteren uw in kwestie"<= This actually makes more sense than the first one, hahahaha.

"when will we play again? I want I will have kept some game but I " long tries imitate your in question"

wanneer wij opnieuw zullen spelen? Ik wil ik zal gehouden hebben één of ander spel maar I " lang probeert imiteren uw in kwestie<=becomes weird again.

Translationmachines are too weird /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

17. LDbob

LDbob Member

Hi guys! I dont really understand dutch, but I heard that you're talking about coming over here (to sweden) some time later - I hope that you decide to do this, since it would be very very great fun! We can conjur up a large bunch of players for you to play against, and we got plenty of space to play at with our game centre dragons lair /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif . Maybe a tournament and gather all the swedish players... and finnish players? Anyway Ive read a little bit in this thread and it looks like you have a good amount of players in your area, its fun to see /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif .

Krye --> How u doing? Wanna play go sometime? ^^

/Bob

18. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Yeah, we're checking out who has time to go and when/how long we wanna go. I read about that game center, what's the deal with that, it sounds awesome! Finnish players coming over sounds sweet! We could do some country (team)tournament (or both)!

We'll keep you guys informed about the plans.

19. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

omdat ik dan na 3 dagen dood ben en weer naar huis wil waarschijnlijk :p

20. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Hey Bob, hows life? Do you still play tekken besides vf? Also are there players in Sweden that play SF: hd remix? These are the 3 games I play these days, so it would be nice to play against you guys. Send my regards to LDMaxi, Sakishiro and the other tekken peeps :p

@other peeps: This idea sounds very good to me as I have been planning this in my mind too, but didn't want to travel by myself ( I also want to go to the UK sometime). Although I really want to stay 5 days in Sweden, I don't think it's possible for me to do it because of work,school,etc. I think max days I could get off is 3.

Also, I'm free next weekend (the 20th,etc) wouldn't it be nice if we could organize some kind of Christmas meet?

Greetz,

Sof

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice